Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus vanuit mijn elfje.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus vanuit mijn elfje.

De beste foto van saturnus die ik tot nu toe heb kunnen nemen met mijn bresser. Het is een stack van 20 foto's. De stack op zich is bewerkt met photoshop.

Genomen met mijn bresser en mijn fujifilm S5600 met home-made (goed werkende) adapter.

hier de originele stack.
    Ik heb nog een vraagje. Heeft iemand enig idee hoe ik die overbelichting tijdens het stacken kan voorkomen? En hoe ik meer details tevoorschijn kan toveren? Misschien met een filter?

m.v.g.
    Bresser Galaxia
    ------------------
    Fujifilm Finepix S5600 Zoom

[url]http://www.bugwars.net/[/url]

Met beter scherp te stellen vooral, denk ik. En met wat te wachten, want er is zoveel atmosferische refractie dat Saturnus wel laag moet geweest zijn.
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

wel dapper van je om nog met film te werken
      greetz Emiel

Commentaar

Fujifilm is het merk van de digitale camera denk ik
        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

ah zo hahaha...ik moet nog wennen aan kameras die je eerst aan moet zetten...
          greetz Emiel

Commentaar

Heb je motoraandrijving loxerium? En heb je een barlow hierbij gebruikt?

Voor de rest vind ik het een nette opname, alleen je mist inderdaad wat scherpte.
            - Skywatchter 150 mm F5 Newton
            - EQ3, aandrijving + poolzoker
            - Bresser 10x50
            - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Geen motor aandrijving, geen barlow. Alleen oculair en de optische zoom van mijn camera.

Montering is een astro-3 :P En de standaard focuser is niet zo precies.

m.v.g.
              Bresser Galaxia
              ------------------

Commentaar

Hey dat is zeer netjes gedaan dan!

Hoe volg je eigenlijk? De hele tijd bijstellen of telkens als die bijna uit het beeldveld is bijstellen en dan weer laten gaan.
                - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                - EQ3, aandrijving + poolzoker
                - Bresser 10x50
                - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Mooi! Jammergenoeg niet helemaal scherp...maar wel mooi

Commentaar

Telkens als hij bijna uit het beeldveld is stel ik hem bij. Als ik continu zou bijstellen zou het trillen als een beest.

Jammer genoeg is dit denk ik het beste wat ik eruit kan halen met mijn huidig materiaal. Maar goed, deze zomer doe ik een vakantiejob en dan heb ik wat geld om een degelijk statief te kopen.

m.v.g.
                    Bresser Galaxia
                    ------------------

Commentaar

Origineel geplaatst door loxerium
                      Geen motor aandrijving, geen barlow. Alleen oculair en de optische zoom van mijn camera.
                      HEu???
                      Dat is verduveld knap zonder volgmotor.
                      De foto is dan niet zo scherp als we we tegenwoordig gewend zijn, maar ik vind het knap om te zien dat er geen bewegingsonscherpte is en je ziet zo mooi het kleurverschil tussen ringen en planeetbol.
                      succes!
                      Harro
                      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Werken...
                      X