Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

bedankt voor de tips

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

bedankt voor de tips

Bij deze bedankt voor jullie tips, ben gister weer saturnus aan het imagen geweest en heb de tips die jullie me hebben gegeven ter harte genomen, en moet zeggen dat het resultaat er niet slechter op is geworden.
    Ik heb nu meer frames opgenomen (3000), beter gefocust mbv mijn zelfgemaakter motor focusser en hartman mask, en het object beter in het midden van het beeld gehouden.
    de tips omtrent het gebruik van de kleurenfilters werken nog niet goed, heb het met geel en rood geprobeerd maar krijg geen betere opnames (of doe ik iets verkeerd?).

Dit is een opname van 3000 frames waarvan 125 zijn gestackt, ook heb ik een baader ir/uv filter gebruikt.

Hoe werkt wavelets eigenlijk als ik de balkjes verschuif wordt het beeld al heel snel "onwerkelijk".
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Hallo Andre,

Nou die ziet er al beter uit hoor. Ik heb nog een tipje voor je.
    In Registax zit de functie RGB shift. (tabblad aan de rechter kant)
    Als je goed kijkt zie je dat aan de bovenkant van saturnus een blauwe rand te zien is. Dit komt door de defractie van de lucht ( en eventueel van je kijker als deze een refractor is )

Met deze functie kun je het rode en blauwe kanaal verschuiven zodat je het blauwe kanaal precies op zijn plek kan zetten.
    Wordt hij nog mooier

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

mooie opname en met de tip van Arend....
      ben benieuwd naar meer!
      greetz Emiel

Commentaar

Ik vind 'm goed gelukt, Andre! Lekker veel te zien aan de planeet. Inspirerend!
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Mooie foto. Ik zie dat je met het baader filter ook mooie resultaten bereikt. Ik heb zelf ook zo'n filter besteld. Vandaag binnen gekregen. Nu wachten op heldere luchten om het te proberen.
          8" Skywatcher Newton (Imaging)
          4" Skywatcher Achro (Guiding)
          EQ6 Syntrek
          Canon 350D / 400D (Baader mod.)
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter
          PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Heel goed gelukt! je hebt super scherpgesteld!

Commentaar

Hallo,

Kijk ik heb hem even in registax ingeladen. En het blauw kanaal verschoven. je ziet nu ook duidelijk de blauw/groene kleur van de noord kant.

Hoop niet dat je het erg vindt.

gr Arend
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

he, ik vind alle reacties geweldig.
                En je verandering vind ik helemaal niet erg daar leer je van, bedankt.
                Nu maar hopen op clear weer in plaats van dit kolere weer.

Ik ga nu een vraag posten over monteringen ik hoop dat jullie me daar ook mee kunnen helpen.
                "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Erg mooie opname Andre, het blauw/groene gedeelte is goed te zien. Ga zo door

Commentaar

Werken...
                  X