Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sunspots 940/41 of today

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sunspots 940/41 of today

Hello,

Today, between the clouds, I could capture some images of the sun today. Transparency was first good, but got worse due to high Cirrus clouds later on. Seeing: fairly good. Made some images on f/15 too, to make a full solardisc mozaik...thanx Dodi and Arnaud for the tips 145/300frames stacked. Image is made with a TV 2,5X Powermate. Clouded out at 13h10m UT.

Best regards,

Emiel Veldhuis Zwolle, the Netherlands

hallo Emiel

mooie foto hoor....

maar ff een vraagje.....

denk je dat de zonnenvlekken nog groter zullen worden?

. maar ik heb er dan ook geen verstand van.
    The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
    met statief + volgmotoren.

Commentaar

Dank Henry,
      Ze zijn de laatste tijd erg rustig, dus denk dat ze rustig de rand ronden...de filameten gaan nog wel mooie "hedgerow" protuberansen geven denk ik.
      Greetz Emiel

Commentaar

Ik denk het niet, want ik kon dit weekend al een fotosferisch eiland waarnemen in 941. Dit betekent dat de activiteit afneemt.
        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Hierbij nog een opname van hetzelfde gebied, maar dan op f/15. Door de bewolking helaas geen protuberansen kunnen imagen..er zat een mooie staafprotuberans rechtsonder in het beeld. Ach, je kunt niet alles hebben. Vanavond eens aan de gang om te proberen een hele zonneschijf te mozaiken...Arnaud, bedankt voor de tutorial!!! SUPER!

Greetz Emiel

Commentaar

Ziet er weer netjes uit , zoals gewoonlijk .

Commentaar

Origineel geplaatst door mieleveldhuis
              Arnaud, bedankt voor de tutorial!!! SUPER!

Greetz Emiel
              Geen dank! Aan je resultaten te zien zijn de tips goed besteed!!

Mooie mozaik!

Commentaar

Hoi Arnaud,
                dit zijn geen mozaiken, maar twee gewone opnamen beide spots pasten nu samen op de chip), Heb 6 opnamen op f/15 gemaakt en ik ben nog steeds aan het proberen met dat mozaiken, gaat nog niet zo goed, morgen denk ik maar weer proberen.
                greetz Emiel

Commentaar

Origineel geplaatst door mieleveldhuis
                  Hoi Arnaud,
                  dit zijn geen mozaiken, maar twee gewone opnamen beide spots pasten nu samen op de chip), Heb 6 opnamen op f/15 gemaakt en ik ben nog steeds aan het proberen met dat mozaiken, gaat nog niet zo goed, morgen denk ik maar weer proberen.
                  greetz Emiel
                  Je kunt zo ook eens opsturen als het niet lukt. Dan kan ik kijken of ik het voor elkaar krijg en je dan achteraf vertellen hoe ik het deed?

Kijk maar, succes ermee!

Commentaar

Werken...
                  X