Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

First light : Saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

First light : Saturnus

Hier is de eerste foto met mijn nieuwe 150mm skywatcher mak. Er hing wat sluierbewolking maar ik ben toch zeker blij met het resultaat . Mn beste saturnus tot nu toe.

Ik heb de toucam omgeflashd naar de raw mode. Maar zou iemand een keertje uit willen leggen hoe ik de kleur dan terug in de foto krijg? Met IRIS kom ik er niet uit .

-Skywatcher 6" mak
    -Heq-5
    -philips toucam pro
    -ongeveer 200 van de 600 frames gestackt in registax en bewerkt met de wavelets.

@Sky: Een barlow inzetten volgende keer! Je foto is op zich prachtig! Zit al veel detail in. Een barlow doet wonderen.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

thx . Heb het geprobeert met de barlow maar ik kreeg hem niet scherp. Er hing wat sluierbewolking.

Commentaar

Voordat je het filmpje gaat stacken kun je eventueel AVIRaw gebruiken:

http://arnholm.org/astro/software/aviraw/

Hiermee reconstrueer je de kleuren weer, terwijl je in principe dezelfde resolutie houdt.
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Mooie opname Sky

Commentaar

Prachtige foto voor de eerste keer, en nog bij een relatief "slechte" avond. Zo zie ik Saturnus door mijn kijker.
            Galaxia 114/900EQ-SKY
            You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Werken...
            X