Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto's: Venus en Mercurius

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto's: Venus en Mercurius

Helaas niet met de telescoop kunnen kijken, maar wel wat foto's gemaakt. Een boom die twee weken geleden nog mijn zicht op Venus (en het westen) blokkeerde is nu geveld, en dat kwam nu wel van pas. Niet dat ik het leuk vind, was een prachtige boom, maar zo sleep ik er toch nog wat voordeel uit.

Foto's gemaakt met een Canon EOS 400D en een 17-85mm lens.

Gegevens foto 1
    Sluitertijd: 0,6 seconden
    Diafragma: 5,6
    ISO: 100

Gegevens foto 2 en 3
    Sluitertijd: 4,5 seconden
    Diafragma: 5,6
    ISO: 100
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Leuke foto's, Steem! Vooral de tweede vind ik erg mooi, zo met die gradient van de avondhemel nog net zichtbaar.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ook ik heb de planeten Venus, Mercurius EN Uranus weten vast te leggen net na zonsondergang vandaag.

Commentaar

Uranus?! Lijkt me sterk. Da's toch zeker gewoon een ster?!

(Uranus is niet zichtbaar met het blote oog!)

Commentaar

Hmm, ik twijfel er nu ook aan, het zou ook best de ster delta Aqr kunnen zijn als ik het zo eens vergelijk met Starry Night. Het zou ook te mooi zijn om waar te wezen ...

Commentaar

Lambda is ongeveer magnitude 3, en uranus magnitude 6,3 Desalniettemin een mooie foto!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
            X