Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Never ending search....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Never ending search....

Hierbij weer een opname van vandaag. Rest van de opnamen moet nog bewerkt worden en een mozaik op f/25 ligt nog op de plank...

best regards, Emiel

Erg creatief en origineel zo met die puzzelstukjes, en weer gewoon een mooie foto.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Dank je Steem,
      tja, als onze belgsche collega's zulke prachtplaten maken...leid ik de aandacht wel af met wat puzzle stukjes hahaha
      greetz Emiel

Commentaar

Prachtige plaat, inderdaad! Ik heb even een relevant vraagje, trouwens. Hoe zit het met die donkere 'slierten' die zichtbaar zijn bij beide zonnevlekken? Ze hebben er elk eentje. Wat veroorzaakt die patronen? Ik weet dat zonnevlekken plaatsen zijn waar de magnetische flux loodrecht op het 'oppervlak' van de zon relatief groot is, maar hoe die slierten ontstaan weet ik niet.
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

die donkere slierten zijn hetzelfde als protuberansen. Protuberansen zien er helder uit met die donkere hemelachtergrond. Filamenten steken donker af omdat de onderliggende zonnerand NOG helderder is. Het is dus waterstofgas wat omhoog en weer omlaag getrokken worden door de magnetische veldlijnen van de Zon.
          greetz Emiel

Commentaar

Deze twee heb ik gisteren ook mogen bewonderen .
            Staat er weer goed op Emiel .

Commentaar

Werken...
            X