Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus en de Maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus en de Maan

Ik heb ook een fotootje gemaakt van de Maan en Saturnus.

Het is een compositie van twee opnames die ik gemaakt heb omstreeks 22.30 uur. Geschoten met een 350D in het primaire brandpunt van een 150mm newton. Nabewerkt in Photoshop.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Deze vind ik mooi: ik zie diepte!
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Mooie foto Prototype. Tot nu toe vind ik deze foto de mooiste van de samenstand. Welke newton heb je?
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Mooie combinatie en duidelijk

Ik ga het vanavond ook proberen
        EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
        Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Origineel geplaatst door Jefke
          Mooie foto Prototype. Tot nu toe vind ik deze foto de mooiste van de samenstand. Welke newton heb je?
          Dank u

De foto is gemaakt met een Orion Optics 150mm f/5.
          "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Ik vind dat je de laatste tijd fantastische foto's maakt Prototype, complimenten!

Commentaar

Saturnus en de maan

Ik heb gisteravond genoten van Saturnus en de maan. Er was eerst veel bewolking (die kwam opzetten toen ik alles om 21 uur opgezet had!), maar na een uur werd het beter.
              Lastig om een balans te vinden, maar deze opname (met Canon powershot achter de C9,25) was voorlopig het best. Ik ga pogen er twee over elkaar heen te plakken.
              Visueel was Saturnus prachtig, kon 520x vergroten met de binoviewer. Cassini geheel rond te zien, en de binnenring ook. Kleuren waren prachtig.
              Ook de maanrand was zeer spectaculair. Ik heb veel filmpjes gemaakt, die ga ik de komende dagen bewerken.
              Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Weerzinwekkend? Ahum.. dank je Freek

weer·zin·wek·kend (bn.)
                1 sterke tegenzin, afschuw opwekkend => afschuwelijk, afschuwwekkend, afstotelijk, afstotend, degoutant, detestabel, gruwzaam, het is om van te kotsen, misselijkmakend, onsmakelijk, smerig, stuitend, walgelijk, ziekmakend
                Hoe heb je dat plaatje geschoten Skyfan? Primair brandpunt of achter een oculair?

Commentaar

Origineel geplaatst door Prototype
                  Weerzinwekkend? Ahum.. dank je Freek

weer·zin·wek·kend (bn.)
                  1 sterke tegenzin, afschuw opwekkend => afschuwelijk, afschuwwekkend, afstotelijk, afstotend, degoutant, detestabel, gruwzaam, het is om van te kotsen, misselijkmakend, onsmakelijk, smerig, stuitend, walgelijk, ziekmakend
                  Sorry, verkeerde woordkeuze :P

Commentaar

Hahaha, die Freek!

Mooie foto hoor!!

Commentaar

Het lijkt net alsof de maan groter is dan saturnus :P.....

Commentaar

Origineel geplaatst door Prototype
                        Hoe heb je dat plaatje geschoten Skyfan? Primair brandpunt of achter een oculair?
                        Achter een plossl 40 mm oculair.
                        Beetje gespeeld met sluitertijden, dit was ca 1/250 sec

Ook nog wat filmpjes van saturnus gemaakt achter vixen 8-24 zoom oculair plus 2x barlow, bewerkt met registax (500 frames),
                        zie bijlage. Je ziet dat ie het niet haalt bij de webcam van Arend.
                        Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Werken...
                        X