Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus van al weer een hele tijd geleden .

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus van al weer een hele tijd geleden .

Dit fotootje is een herbewerking van een filmpje dat ik in 2004 gemaakt heb .
    Ik heb er toen 127mm mak voor gebruikt met een 2.5x powermate .

Het filmpje zelf is te zien op volgende link .
    Saturn the movie.

mooie foto, je kan goed zien dat die der wel effe anders stond dan dan dat hij nu staat
    vind het ook een echt een vet idee om je avi op het net te zetten, alleen jammer dat als ik em nu probeer te draaien dat ie op loading blijft staan maar goed het blijft een kewl idee
    -Meade LXD75 mount
    -Meade 150mm f5
    -Meade 130mm f7.9
    -Meade ETX-70
    -Canon Eos350d

Commentaar

Zo kunnen een fimpje maken van het kantelen van Saturnus...
      Hier dan een foto van een tijdstip er tussen in (10 maart 2006):

(Vixen refractor 90mm F:14.4, ToUCam-Pro, Registax 3, UV/IR-filter)
      RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Mooie foto skywatcher, en leuk dat je het filmpje erbij hebt gezet

Commentaar

Origineel geplaatst door HaroldP
          Zo kunnen een fimpje maken van het kantelen van Saturnus...
          Hier dan een foto van een tijdstip er tussen in (10 maart 2006):

(Vixen refractor 90mm F:14.4, ToUCam-Pro, Registax 3, UV/IR-filter)
          Das wel een grappig idee,moet ik effe een morph progje zoeken daarvoor of had al jij iets om animaties te maken?

Het is alleen jammer dat ik nog niet zulke mooie plaatjes kan schieten, eigenlijk zou jij er binnenkort nog een moeten maken en posten
          dan is de referentie tussen de plaatjes wat beter voor een animatie filmpje
          of andere moeten hun plaatje hier posten zodat er wat meer tussenliggende momenten bij zijn om het filmpje een vloeiende beweging te laten maken.

Je kan trouwens ook weer goed het verschil zien tussen maart 2006 en nu

greetz Red
          -Meade LXD75 mount
          -Meade 150mm f5
          -Meade 130mm f7.9
          -Meade ETX-70
          -Canon Eos350d

Commentaar

Hoelang zal het nog ongeveer duren voordat hij zover is gekanteld dat de ringen niet meer zijn te zien. En hoelang zijn ze dan niet meer te zien ?
            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Hallo Redalkmaar,

Ik gebruik daar Animation Shop van JASC voor (zat vroeger bij Paint Shop Pro, maar ik vraag me af wat er met AS gebeurd is sinds Corel PSP heeft overgenomen ...).
              Ik ben *zeker* van plan om Saturnus weer onder handen te nemen bij de volgende oppositie, ook weer met die lange Vixen toeter. Als ik de plaatjes hier op deze thread gebruik (uiteraard met bronvermelding) kan ik er misschien nog wat van maken.

Seejoe later ...
              Harold.
              RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                Hoelang zal het nog ongeveer duren voordat hij zover is gekanteld dat de ringen niet meer zijn te zien. En hoelang zijn ze dan niet meer te zien ?
                Omstreeks 2009 zijn de ringen zo goed als ontzichtbaar. Dat is een cyclus van +- 15 jaar. Zo rond 2012/2013 zijn ze weer redelijk goed zichtbaar.
                XT10

Commentaar

Werken...
                X