Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van Saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van Saturnus

Beste mensen,

Zoals beloofd zou ik ook weer eens een foto maken van saturnus. (lees bert b.)
    Nou hier is er dan een van twee dagen geleden. De seeing was toen redelijk.

groetjes Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Volgens mij is het voor jou nét zo moeilijk om slechte foto's te maken, dan dat het voor mij moeilijk is om goede foto's te maken...

Prachtig!
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Commentaar

Dat is een mooie foto Arend! Alleen de kleurbalans is ietsje aan de blauwe kant.
      - Skywatchter 150 mm F5 Newton
      - EQ3, aandrijving + poolzoker
      - Bresser 10x50
      - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

zo beter ?
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Toppie Arend
          - Skywatchter 150 mm F5 Newton
          - EQ3, aandrijving + poolzoker
          - Bresser 10x50
          - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Hij is weer keurig Arend. Maar ik zal je bij deze eens gaan plagen: Een wedstrijd met jouw plaatsgenoot Arnaud om wie als eerste in Nederland (denk ik) de Ecke scheiding met een C9,25 kan fotograferen. En niet vals spelen door een Luminance opname van een grotere telescoop te gebruiken!
            Collega Richard Bosman is het gelukt met een C11.

Suc7 met deze uitdaging!

Bert
            Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Ja dat is wel leuk, een uitdaging voor de heren. Maar vind deze plaat ook alweer geweldig. Vind de verbetering na Atodaz' zijn opmerking ook beter.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ha,ha,

Nou dan weet ik al wie gaat winnen.

Arnaud werkt met een veel betere camera.
                Hij heeft namelijk de lumenera camera. Deze kan wel 90 frames per seconde aan zonder compressie en dan ook nog 12 bits.

Wel wat anders als een atik 1 hs, wat eigenlijk gewoon een ordinaire
                Toucam is maar dan gemodificeerd naar zwart wit.

Ook heeft Arnaud meer ervaring op het gebied van P.S en maan en planeten opzich. Maar goed Ik ga het wel proberen natuurlijk.

Wel is het zo dat de seeing super goed moet zijn. En in nederland is dat een zeldzaamheid.

gr Arend

Commentaar

Wat lees ik nu Arend? Proberen ze een wig tussen ons te drijven?

Het is Damian Peach al gelukt om opnamen te maken van de Encke scheiding. Deze scheiding ligt echt wel aan de top van de mogelijkheden van de C9.25. Hij heeft zijn opnamen wel gemaakt op Barbados, met zeer goede seeing.

Als de seeing in Nederland goed is zal het ons beiden wel lukken om Encke vast te leggen, maar helaas is dat maar zelden.

Betekent niet dat we het niet zullen proberen, maar ik ben al blij als we gedurende de hele oppositie van Saturnus 1 nacht met goede seeing hebben.

Wat zeg ik, ik ben al blij als het helder is.... Ik heb de afgelopen maanden (sinds oktober) slechts 2 gelegenheden gehad om Saturnus te imagen onder redelijke omstandigheden.....

Commentaar

Maak ik enige kans met de standaard toucam @ c11 of een 14"?
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                      Goedenavond,
                      natuurijk moet dat kunnen met de toucam, laten we mooie opnames van Saturnus 2003/2004 niet vergeten die op de Alpo staan.
                      En die zijn allemaal (meeste) met de ToUcam gemaakt.
                      Zo laat je niet ontmoedige door de nieuwe CCD, als je basis goed is en het weer een beetje mee zit kom je een heel eind met de ToUcam.

Commentaar

Ja hoor, een mijn beste opnamen van Saturnus tot dit jaar toe zijn gewoon gemaakt met de ToUcam. Als de seeing maar goed is. Gewoon proberen!

Commentaar

Ok, dat geeft de burger moed! Ik heb een vrij eenvoudige setup met een toucam II pro en een Baader filtertje!
                          Dank voor de aanmoediging
                          Maar wat is de toegevoegde waarde van een dure atik of lumenera dan?
                          Richard, wat bedoel je met Alpo?
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ok, dat geeft de burger moed! Ik heb een vrij eenvoudige setup met een toucam II pro en een Baader filtertje!
                            Het kan altijd beter! Een kleurenToUcam werkt prima, maar met een zwartwit camera en filters heb je meer vrijheid. Je kunt dan NIR-imagen, UV-imagen ect.

De SKYnyx 2-0 die ik heb heeft nog wat extra vrijheid. Het is gewoon kwalitatief een wat betere camera. Geen compressie van frames, grotere bitdiepte, minder ruis.

Het voordeel? Je haalt uit de ongunstige situaties gewoon meer. Maar als de seeing goed is (en dat blijf toch het voornaamste) dan zijn de verschillen tussen de camera's kleiner.

Groeten,

Commentaar

Richard, wat bedoel je met Alpo?
                              Zat net mijn reactie te lezen, oei wat een schrijffoutjes.
                              Excuses hiervoor, normaal gaat mijn mail via mijn Outlook Expres en zit spelling controle op.

Op de Alpo Japan staan alle opnames op van de afgelopen jaren.
                              Van de hele wereld en vele amateurs.

Ik zou liegen als de ATK-2HS het zelfde zou zij dan de ToUcam.
                              Prijskaartje is ook anders, zo moet hij wel wat beter zijn.
                              Voordeel van een ATK is dat je met filters moet werken om zo een RGB opname te krijgen.
                              Doordat je met filters werkt, krijg je de beste informatie van de 3 kleuren (RGB) op je CCD chip.
                              Je kunt dan een hogere resolutie halen.

Commentaar

Werken...
                              X