Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Protuberansenfilmpjes van vandaag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Protuberansenfilmpjes van vandaag

Vanavond, na veel gekloot met ImageReady en op het net geen goede tutorial over gifs maken in ImageReady kunnen vinden, maar de hulp in geroepen van Quintus Oostendorp! Hij heeft van mijn gepruts een wat fatsoenlijker gifje gemaakt, nogmaals dank, Quintus!!! De kleurenversie komt van mn goede vriend en zonfotograaf, Hiram Vilarreal uit Chihuahua City, Mexico.

greetz Emiel

Goed man en dat vanuint het oerhollandse Zwolluh,
    Ik zag trouwens een foto van je staan op de Meade site,
    ik was toch een beetje trots
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Hahaha dank je!
      Op de Meade site of van Coronado? Coronado gebruikt wel vaker opnamen van me in hun gallerien (rusland, japan e.d.). maar t blijft natuurlijk leuk!
      greetz emiel

Commentaar

Heeee dat ziet er mooi uit man.

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Het blijft echt bizar om te zien. De zon is duidelijk het meest actieve hemellichaam om te volgen. Ik werd met mijn neus op dat feit gedrukt toen ik voor het eerste door een coronado keek. En alleen al door te beseffen dat zo'n 'kleine' protuberans in vergelijking met de Aarde gewoonweg gigantisch is moet ontzag opwekken voor wat daar gaande is. Misschien lijkt het op bepaald formaat allemaal sierlijk en rustig, als een grote koi in een heldere vijver. Kleine details onzichtbaar gemaakt vanwege pure omvang. Maar dan die belachelijke temperaturen en dodelijke straling, een hel in de realiteit. En toch dankzij een enorme afstand weer hemels. De warmte op je gezicht, het noorderlicht, zons op- of ondergang, stralen door de wolken heen, prachtig. Niet alleen vanwege de pure noodzaak, maar ook omdat ze mooi zijn. In dit geval beter een verre vriend, dan een goede buur. Veiligheid in afstand... Maar o zo mooi.

Dank Emiel. Nu heb ik weer allemaal troep lopen uitkramen! Mooi geanimeerd gifje.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

En dan te denken dat onze zon niets is vergeleken met bijv. antaris. Topwerk deze opname!

Commentaar

Whow, dat ziet er mooi uit Emiel, geeft een heel andere indruk dan een "gewone" foto van de zon, die overigens ook altijd erg mooi zijn zoals jij die maakt.

@Steem: wat ben je toch een romanticus

Commentaar

Werken...
              X