Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maantje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maantje

Net nog snel even tussen de bewolking door een foto kunnen maken.
    Met een 350D, 0.25 sec, ETX 125, focaal 32mm Plssl oculair.
    Ik krijg het niet helemaal scherp.
    Gr
    Hansi
    H, ik hier?

Helemaal niet verkeerd Hansi .
    Dat die niet helemaal scherp lijkt komt volgens mij door de turbulentie in de lucht .
    Je hebt toch een betrekkelijk lange belichtingstijd gebruikt , dus zal je ook luchtonrust zien in de foto .

Commentaar

Ha Skywatcher,
      Oke bedankt. Er was inderdaad nogal veel turbulentie, de volgende keer zal ik de sluitertijden aanpassen. Kijken of het dan beter gaat.

Gr
      Hansi
      H, ik hier?

Commentaar

Als je in Raw schiet kan je achteraf de belichting nog aanpassen .
        Daarvoor gebruik ik Rawshooter .
        Dat is wat mij betreft dan de meegeleverde software van canon .
        Gisteren heb ik ook de maan geschoten (die foto's zullen nog wel eens gepost worden) , en heb het volgende gedaan .
        Eerst in AV geprobeerd met belischtings compensatie helemaal naar links (-2 stops) en dan resultaat checken .
        Daarna in manueel verder schieten met aangepaste belichting .
        Als het kan altijd ASA100 gebruiken of 200 .
        Voor de scherpstelling mag je ook gerust je tijd nemen , neem daarbij ook eventjes afstand van de zoeker zodat je jezelf en je ogen kan ontspannen .
        Eens de kijker scherp staat , wachten tot de lucht eventjes wat rustiger is (dit doe ik turend door de zoeker .)
        Hier een kleine teaser .

Commentaar

Ha Skywatcher,

Bedankt voor de tips. Daar kan ik wat mee en bij de volgende poging gooi ik weer een foto op dit forum.
          Ziet er heel mooi uit jouw foto. Eens....... lukt me dat ook nog wel een keer.
          H, ik hier?

Commentaar

Werken...
          X