Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan foto's..afgelopen dagen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan foto's..afgelopen dagen

Hallo mensen

Ik ben weer bezig geweest met de refractor. En afgelopen dagen heb ik paar mooie foto's van de maan kunnen maken. Gewoon achter het oculair met een digitale camera.

Hier komen ze

- Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Die sikkel is erg gaaf, mooie foto's.

De laatste dagen is de Maan weer heerlijk om naar te kijken, alhoewel haar licht tot steeds later in de nacht storender kan zijn. Niettemin blijf ik het mooi vinden hoe snel ze eigenlijk van schijngestalte verwisseld. Van de week mijn nieuwe oculair kunnen testen op de maan. Echt super om naar te kijken. Zowel met hoge als met lage vergroting.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Zo die zien d'r mooi scherp uit, met wat voor camera heb je die gemaakt ?

Ik ben overigens geen voorstander van verzameltopics, ik zie dit op andere fora ook wel eens, maar het wordt al gauw onoverzichtelijk en er wordt nog maar nauwelijks gereageerd op elkaars foto's. En laten we wel wezen iedereen krijgt toch graag wat aandacht voor zijn eigen foto's.

Commentaar

Mooie foto's inderdaad.. De eerste vind ik wel het mooist!
        "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

De foto's zijn wel mooi voor een digitale camera.

Deze foto is het best gelukt van mij.
          Het is ook met digitale camera getroken achter men oculair. Normaal waaren bijna alle foto's overbelicht omdat het bijna volle maan was. Hier is er namelijk een wolk voor. Maar ik heb toch een foto of 20 moeten maken om zo'n resultaat te krijgen. Heb jij daar ook zo'n moeite mee? Nu heb ik een toucam, maar op de adapter ben ik nog aan het wachten.
          Galaxia 114/900EQ-SKY
          You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Bedankt voor de complimenten allemaal!

@ steem
            goed om te horen dat de oculair je bevalt. Ik ga waarschijnlijk ook een tmb kopen, maar dan de 4mm

@sterrenkijker
            De foto's zijn gemaakt met een zeer simpele trust camera. Deze camera kun je nu waarschijnlijk nu voor 20 euro kopen. De kwaliteit is echt bagger.
            Maar het truck bij maanfoto's is goed scherpstellen en de selftimer aanzetten. Als je eenmaal scherpe foto's hebt kan de nabewerking het helemaal perfect maken.
            - Skywatchter 150 mm F5 Newton
            - EQ3, aandrijving + poolzoker
            - Bresser 10x50
            - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
            X