Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Protuberansen van vandaag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• quasar
    antwoordde :
    Ronduit waanzinnig

Laat een reactie achter ::

• mieleveldhuis
    antwoordde :
    Ja, de protuberansen kruisden elkaar vanmorgen....morgen heb ik met een beetje geluk een gif animatie klaar om het te laten zien. Nee, bewegingen van protuberansen als deze, zie je pas na enkele minuten. Ik heb ge-imaged met intervallen van 7min. toen was het alwel duidelijk zichtbaar.
    Mijn PST is unstacked. Ik heb mn PST op de ATT in Essen gekocht voor 600 euro....1e unit had roestprobleem, 2e unit had last van tubecurrents en mijn 3e unit (deze) is goed.
    Hier een eerste test vanmorgen met de 2,5X powermate....met deze resolutie probeer ik een gif te maken.

best regards,
    Emiel

• quasar
    antwoordde :
    Zie je deze protuberansen nu realtime bewegen met je PST? Is het single of double stacked? Hoe ben je aan een goede PST gekomen?

• dh-breuer
    antwoordde :
    Vooral die protuberansen van de linkerfoto vind ik erg mooi.. Deze lijken elkaar wel 90 te kruisen, zie ik dat goed..

Wederom weer netjes gedaan Emiel

• mieleveldhuis
    started a topic Protuberansen van vandaag

Protuberansen van vandaag

Beste mensen, Vandaag vele mooie protuberansen op de zonnerand, met vlek 939 nog net zichtbaar aan de westrand. Aan de oostrand verscheen vanmorgen een mooie boogprotuberans met veel beweging. Heb vanmorgen 24 AVI's gewebcammed, telkens met 7minuten interval. Tijdsbestek dus van zo'n 2 uur. Nu nog een gifje maken...

Best regards Emiel
Werken...
X