Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus

Goeden avond,
    ik zit al een tijdje op deze groep te kijken en te lezen en met veel plezier, wist trouwens niet dat er Nederland zo
    veel interesse in astronomie.
    Toen ik begon ( 9 jaar geleden) was het hele internet gebeuren niet zo, laat staat digitale astrofotografie, met name maan en planeten.
    Zo ben ik in jaar 2000 lid geworden van de Vereniging astrofotografie en snel daarna ook lid van de KNVWS Maan en Planeten.
    Omdat ik de binnenstad van Enschede woon, is voor mij maan en planeten het meest geschikt wat ik kan doen.
    Zo heb ik ter zijner tijd een kleine sterrenwacht gebouwd boven mijn inpandige garage.
    Nou kan ik hele verhalen vertellen de sterrenwachtje , maar daar zal ik jullie mee besparen.
    Ik ben al een tijd lid van Werkgroep Maan en Planeten en zelfs gepromoveerd als PR man , wat dat nu allemaal inhoud ben ik nog niet helemaal achter.
    Is ook niet belangrijk, wel is belangrijk dat je met plezier naar onze zonnestelsel kijkt en daar gaat het om.
    Als het nu tekenen houd of opnames maakt of meer van de theorie houd, dat is niet belangrijk , als je maar plezier hebt.
    Nu ligt mijn hart bij maan en planeten, en ik maak opnames met behulp van een soort webcam.
    Zo dat is eruit....

Nu kan het zo zijn dat je iets meer wilt weten over ons zonnestelsel, voor ik verder ga, het is niet mijn bedoeling om leden of wat dan ook te werven.
    Hoop dat de moderator dit ook begrijpt.Maar waar het mijn omgaat als je iets waarneem of vastlegt is het leuker om te zien en te weten wat je nu ziet of vastlegt.
    Zo krijgt je waarneming extra waarde, voor jezelf en voor collega-amateurs.
    Zo heb ik mijn hobby altijd gedeeld met collega's en anderen personen, wat resulteerde in meer ervaring en meer plezier.
    We hebben begin april een bijeenkomst van onze werkgroep, mocht je zin en tijd hebben, je bent van harte welkom.

Saturnus komt bijna in oppositie en ik hoop dat het weer eens beter word, kunnen we mooie details zien op Saturnus.
    Opname die ik mee stuur is een opname van Saturnus die ik eind december hebt gemaakt.

Vriendelijke groeten Richard Bosman

http://www.astrofotografie.nl/

Klasse deze zijn schitterend!

En Welkom natuurlijk!
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Commentaar

Welkom op het astroforum Richard! Je bent voor velen hier een voorbeeld van vakmanschap! (ook voor mij
      Enneh, voor onze hobby kan nooit genoeg reclame worden gemaakt! Dus geneer je niet als je eens een keer een bijeenkomst of een activiteit hebt, doe ik ook.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Welkom Richard! Weer een bekende naam erbij op het forum. Dat wordt smullen van de mooiste plaatjes. Je Saturnus is alvast een goede binnenkomer.

En nu de komeet!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Richard, wat een prachtige plaat! Leuk om te zien dat er hier op het forum steeds meer bekende astrofotograferen zich registreren, dat kenmerkt de bekendheid van het AstroForum

Commentaar

Wat een start. Van harte welkom Richard. Heb direct je site even bekeken, staan geweldige foto's op. Hopelijk mogen we van je ervaring leren, en kun jij ook hier weer wat leren.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

hoi Richard,

bekend of niet (ik ken je nog niet) mooie foto's kan die zeker maken
              welkom op het forum ik denk dat je veel mensen wel wat kan leren hier

ik ben zelf net begonnen met astrofotografie (ben nog een camera aan het uitzoeken) en ik hoop ooit ook eens zulke foto's van saturnus hier tekunnen posten

-BaN-
              Meade LXD75 6"
              Samsung GX-1L 18-55
              Orion Shory Plus 2x Barlow
              Plossl series 500 4mm , 6.5mm
              Meade series 4000 DS Super plossl 26mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                Welkom op het astroforum Richard! Je bent voor velen hier een voorbeeld van vakmanschap! (ook voor mij
                Enneh, voor onze hobby kan nooit genoeg reclame worden gemaakt! Dus geneer je niet als je eens een keer een bijeenkomst of een activiteit hebt, doe ik ook.
                Dank je wel voor je reactie,
                over maan en planeten astrofotografie : Maan en Planeten is niet moeilijk, soms lastig , maar als je plezier hebt in wat wat je doet, gaat het een beetje vanzelf.

Groeten Richard

Commentaar

Origineel geplaatst door bananiel
                  hoi Richard,

bekend of niet (ik ken je nog niet) mooie foto's kan die zeker maken
                  welkom op het forum ik denk dat je veel mensen wel wat kan leren hier

ik ben zelf net begonnen met astrofotografie (ben nog een camera aan het uitzoeken) en ik hoop ooit ook eens zulke foto's van saturnus hier tekunnen posten

-BaN-
                  Dank je wel, moet je wat willen weten, hoor ik het graag.
                  Je zult vast wel net zo goede foto's kunnen maken.

Groeten Richard

Commentaar

Dank je wel allen voor jullie reacties!

Roel, de komeet had ik graag willen zien, vooral omdat hij visueel goed te zien is, maar heb nog
                    geen geluk met het weer.

Groeten Richard

Commentaar

Waw, ik weet niet in hoeverre je bekend ben, maar dat zijn 2 topfoto's hoor. Je zou niet zeggen dat deze in een binnenstad getrokken zijn. Ik heb nu een toucam pro besteld. En hoop nog in mijn leven om ook zo'n foto's te maken.

Veel geluk nog met de komeet.

Groetjes en welkom op de site.
                      Galaxia 114/900EQ-SKY
                      You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Richard, welkom! Geweldig dat je aan het forum deel komt nemen. Ook ik heb al een hoop genoten van je foto's (in de Zenit). Ik wed dat velen van ons een hoop hebben aan je ervaring!
                        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Nou ja, wij kennen elkaar al, toch welkom.
                          Dit is geen undersign.

Commentaar

Hey stadsgenoot,

Ik had al een aantal van jouw foto's gezien. Om jaloers van te worden. Welkom. Ik ben benieuwd wanneer de bijeenkomst van de werkgroep is. Ik heb belangstelling.

Chris
                            8" Skywatcher Newton (Imaging)
                            4" Skywatcher Achro (Guiding)
                            EQ6 Syntrek
                            Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                            Philips SPC900 (Guiding)
                            DSLR Focus; DSLR Shutter
                            PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Welkom Richard. Die naam komt me bekend voor zeg....ow wacht, die staat meestal onder mooie foto's .

Commentaar

Werken...
                              X