Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Laatste maan en eerste maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gelukkig nieuwjaar allemaal, met een goede gezondheid en veel heldere nachten. Zaterdagavond zag ik de maan het laatst in 2006, tijdens een forse storm met heel even een kleine opklaring. Filmpjes gemaakt met canon powershot A70 achter Skywatcher 10 cm f5 achromaat door het zolderraam. Gisteravond meteen de eerste maan van het nieuwe jaar gepakt, zelfde camera achterCelestron C9,25. Filmpjes bewerkt met Registax4, photoshop.

groetjes, Nico
    Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Die laatste vind ik mooi gelukt, de meeste vind ik wel mooi vooral als je goed kan zien dat het een drie dimensionaal object is.
    Roses are red, violets are blue

I'm schyzofrenic, and so am I

Commentaar

Mooie foto's skyfan!!

Mag ik vragen hoe je de A70 aan de oculair bevestigd hebt?
      - Skywatchter 150 mm F5 Newton
      - EQ3, aandrijving + poolzoker
      - Bresser 10x50
      - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Zeker die laatste foto is erg mooi! Gewoon met de losse hand?

Commentaar

Bedankt voor de complimenten. Voor alle opnemen heb ik een Universal Digiscoping adapter gebruikt (zie foto), gekocht bij Polaris.
          Ik maak filmpjes met de camera, die zet ik met VirtualDub om in AVI filkpjes die je dan met registax tot foto's kunt bewerken.
          De laatste foto is opgebouwd uit een aantal opnamen, omdat het beeld van de maan toen maar voor een deel in de camera kwam. De daaruit gemaakte opnemen zijn samengevoegd met de Photomerge functie van Adobe Photoshop.
          Die laatste opname is met de skywatcher gemaakt.
          Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Werken...
          X