Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M`n eerste foto`s door de kijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M`n eerste foto`s door de kijker

Hehe,... de eerste (met flarden) heldere hemel sinds de aanschaf van m`n eerste kijker, bijna twee weken geleden!! `kHeb eerst een behoorlijk tijdje verwonderd naar de maan staan staren en de drie verschillende oculairs geprobeerd. Daarna geprobeerd wat foto`s te maken met m`n FZ-5 op statief direct tegen `t oculair in macro- en daarna manuelestand + zelfontspanner.

De foto`s zijn niet te vergelijken met wat ikzelf door `t oculair zie, dat is velen malen scherper en met veel meer en helderder contrast, maar het is niet mogelijk met de FZ-5 handmatig scherp te stellen dus haal ik dat niet. De foto`s zijn trouwens in Photoshop bewerkt (hoger contrast/belichting). Een hogere vergroting was al helemaal niet mogelijk in combinatie met de FZ-5, dus ik denk dat ik maar eens snel opzoek ga naar een Toucam III Pro.

Groet, Ram6

Goed gedaan man! Je zou eens een opname moeten maken als de maan in het Eerste Kwartier staat (als 't tenminste helder is ), dan is de maan minder fel en zijn meer details zichtbaar (rond de equator).

Commentaar

Een goed begin.

Maar verkleuring, zal mede door de uitrekking komen.
      Niet correct in t midden van t oculair.

Commentaar

@Freek: Thanx en bedankt voor de tip! We zitten btw bijna op dezelfde geografische coordinaten!

@GP500: Bedankt! Het was erg lastig om de camera exact in het midden van het oculair te houden. Als alles net goed stond opgesteld (camera op statief in 1 lijn met de skylux op de maan gericht) en ik wat met instellingen op de camera had geklooid, stond de maan al weer bijna uit beeld, dus iets bijdraaien aan de montering waardoor de camera op statief weer niet in 1 lijn met de skylux stond... `kBen best een tijd aan`t klooien geweest, maar had er erg veel lol in!
        De kleuren zijn inderdaad bij de best gelukte 'totaal'foto`s van de maan het meest richting zwart/wit (zijn allemaal in kleur geschoten) terwijl bij alle 'detail'foto`s de kleur een beetje bruinig is. Die foto`s lijken me realistischer van kleur maar zijn weer minder scherp:

Ik heb gisteren totaal zo`n 180 maanfoto`s door de kijker geschoten en daarna geprobeerd om deze zelf in Photoshop te stacken, maar dat was ijdele hoop. Dan maar de beste exemplaren eruit gezocht en wel wat brightness/contrast aangepast (daarmee veranderen de kleuren trouwens ook nog wat).

Groet, Ram6

Commentaar

Werken...
        X