Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eigen online Gallery

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eigen online Gallery

Beste mensen,

Gisteren een mailtje gehad van Gema Auraujo, een spaanse deerne die ook webcamt met een PST. Zij is een van de toppers op PST-imaging gebied en heeft een erg uitgebreide website met bijna dagelijks waarnemingen in witlicht en H-alpha. Haar site:

http://astrosurf.com/obsolar/intro.html

Ze vroeg of ik het leuk vond om een hoekje op haar site te hebben, waar ik mijn opnamen en waarnemingen op kan zetten. Daar moest ik even over nadenken?? Tuurlijk niet...Handig, al mijn nieuwe opnamen op een site! Half uur later...'Emilio, I have a present for you!!! Mijn gallery was klaar. Dat was voor Gema nog niet genoeg en wou ook gelijk de oude opnamen plaatsen...cool natuurlijk, dus nu staan alle meest gelukte opnamen in de gallery: ongeveer 30 stuks, uitgezocht van in totaal iets meer dan alle 260 images in bijna 2 jaar tijd!.

De link naar de fotogallery:

http://astrosurf.com/obsolar/colabora/c ... uis.html#1

Vriendelijke groeten, Emiel

Gaaf dat ze zoiets voor je doet! Moet wel zeggen dat de site snel onoverzichtelijk word zodra je de gallerij binnentreed. Vind de foto met het vliegtuig érg gaaf.

"Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ha cool!! Herken t gevoel wel van toen mijn 3D Art voor het eerst ergens op een site werd gezet na mijn toestemming
      Gefeliciteerd dus!!

Menno
      It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Dank je!
        Ja klopt...ziet er een beetje rommelig uit, maar ja...heb ik helaas niet in de hand. Wel mooi alle opnamen bij elkaar! De opname met het vliegtuig bestaat maar uit een enkel frame...vandaar de ruis. De opname in de gallery ernaast is van het zelfde filmpje, maar dan 100 frames gestacked (zonder vliegtuig ).
        groeten Emiel

Commentaar

Op Copernicus heb ik een keer door een telescoop gekeken die er geschikt voor is, dan val je toch even stil. Die zonnevlammen zijn echt prachtig, ik zie dat ze een Coronado gebruikt met een ToUcam, dat wil wel! Ik vraag me af wat er gebeurd als je de f/15 omlaag schroeft.

Doe mij eens zo'n uitrusting hiervoor:

Commentaar

Bij de oude versies van de PST kun je inderdaad de oculairhouder er uit schroeven en er een webcam aanhangen.....weet niet of het met m'n 3e en nieuwste versie ook kan (Meade lijmt tegenwoordig alles vast!).
            Dan kan de zon in zijn geheel ge-imaged worden. Resolutie wordt wel kleiner. Beste resolutie behaal je op f/15-f/25. En een ToUcam in primair brandpunt komt met een PST net niet in focus, te weinig in-focus.
            Paul, met weer wat aktiviteit, m'n ToU maar eens achter die 70mm.SolarMax van jullie knuppen!...kijken wat dat geeft.

groeten Emiel

Commentaar

Gefeliciteerd Emilio, is inderdaad een leuk kadootje van haar.. Ziet er goed uit..
              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
              X