Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Plato vanachter het glas 22-11- 2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Plato vanachter het glas 22-11- 2012

Vanavond toch nog even de kijker achter het raam gezet ca 20:00 maar alles stond heftig te schudden,het is gewoon wachten op betere tijden . .

C8 /F10 opstelling in huis achter het glas DMK 21/618 Filter Astronomik 742 nm processing AS2 + wavelets R6 +PS
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Zenit; 23-11-12, 00:00.
    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Toch nog fraai geworden hoor
    Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Goed resultaat Zenit en dat door het raam, mooi hoor!!
      HÚ, ik hier?

Commentaar

Mooie plaat! Ik had de apo in de achtertuin, daar was het een stuk kouder dan bij jou achter het raam () maar de seeing heb ik zelden zo beroerd gezien. Om kwart voor acht trok het dicht.
        Takahashi Mewlon 210, Altair Astro 152 refractor

Commentaar

Dank je ,het is sowieso niet de juiste manier om een C8 op deze wijze te gaan gebruiken.Maar het is meer een experiment en omdat ik
          bij deze maancyclus niet anders kan ,en het blijkt wel dat het mogelijk is astrofotografie vanachter het glas.

Tot slot nog een opname nog van regio Tycho op de zuidkant ondanks deze omstandigheden ziet men toch al wat kleinere details.

Bedankt voor het kijken.
          Voeg bestanden toe
          Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Ik zat mijzelf al de gehele dag te verbijten om snel naar huis te gaan en mijn spullen op te zetten. Eenmaal thuis aangekomen was vrouw blij dat ik zo snel thuis kon komen... kon zij snel gaan sporten (onder het mom van "dat wist je toch, had het gezegd") en ik de kinderen naar bed doen... toen ik daarmee klaar was na anderhalf uur, was de eerste bewolking al aan land gekomen... en zeg dan maar "dag tegen snel naar buiten om een mooi plaatje te schieten". Desalniettemin... ik klaag niet... Er is altijd mijn goede vrind Zenit met een mooi plaatje om te zien wat ik gemist heb hahhahahaha...
            www.iseefar.nl

Commentaar

@Ivar: heel herkenbaar....

Ik heb gisteren ook het spul nog even buitengezet, maar het beeld op de laptop leek meer op een kom soep dan op een maankrater (Plato). Te koud voor slechte foto's. Ik ben weer snel naar binnen gegaan :-)
              RenÚ. (http://renedefeijter.t83.net) Skywatcher newton 130/900 | Celestron Advanced GT | Philips SPC900NC | QHY5L-II Mono | Skywatcher 80/400 Startravel | 10-30x60 Lidl verrekijker

Commentaar

Verbazingwekkend dat je dit er nog uit hebt gekregen.

De seeing gister was de slechtste die ik ooit gezien heb. 95 procent van de tijd waren de NEB en de SEB op Jupiter niet eens te zien!
                200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Origineel geplaatst door Christian1990 Bekijk bericht
                  De seeing gister was de slechtste die ik ooit gezien heb.
                  Dat klopt wel de seeing was idd ook erg slecht heb niet voor niets het zware 742 IR nm geschut moeten inzetten om het beeld wat rustiger
                  te krijgen. En AS2 doet zijn werk perfect ook onder deze omstandigheden het live beeld op F10 stond waanzinnig snel te trillen, scherpstellen was
                  niet eenvoudig ondanks de motorfocuser.

Edit :Hier de muur ''Rupes Recta'' op 19:00 uur vast aan de terminator en dat alles vanachter glas in lood. .
                  Voeg bestanden toe
                  Last bewerkt door Zenit; 23-11-12, 21:13.

Commentaar

Werken...
                  X