Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

de maan van 22-11-12

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

de maan van 22-11-12

niet echt prof foto's ofzo maar vond sommige wel leuk.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: t.jpg views: 2 grootte: 69,5 KB id: 1099664

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ty.jpg views: 2 grootte: 66,1 KB id: 1099665
    Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Kun je iets vertellen over apparatuur, camera, enz. ?
    Hier was de seeing vanavond erg slecht in Maastricht.
    May the Force be with you....

Commentaar

oh sorry, helemaal vergeten! heb de foto's gemaakt (vind het zo toch fijner) met een fuji film camera.
      de telescoop was van het merk telescience weet niet de soort meer (nogal onbekend) maar hij heeft een diameter
      van 8 cm. de seeing was hier ook niet zo best... had nog even geprobeerd aan deepsky te doen maar werd niets
      groetjes siom

Commentaar

Het bewijst maar weer dat je niet altijd topmateriaal hoeft te hebben om er toch een hoop plezier aan te beleven!
        Je foto's zien er in elk geval beter uit dan ik wel eens door mijn telescience-telescoop gemaakt heb. Ik denk dat je er toch wel haast het maximale uit moet hebben gehaald.

Als je een maanatlas download (b.v. Virtual Moon Atlas of Lunar Field Atlas) kun je proberen de namen van de gebieden en kraters op je foto's terug te vinden.

Deepsky zal wel een stuk lastiger worden.
        Behalve de slechte seeing zal hier ook het maanlicht gestoord hebben. Voor deepsky moet het zo donker mogelijk zijn, dus misschien gaat het over een tijdje beter als de maan niet zichtbaar is.
        Messiers: 80 ... NGC's: 224 ... IC's: 4 ... Kometen: 12 ... Nova's: 1 ... Supernova's: 2 ... Blazars: 2 ... Planeto´den 1 t/m 100: 92 ... Planeto´den totaal: 201

Commentaar

Origineel geplaatst door joezerneem Bekijk bericht
          Ik denk dat je er toch wel haast het maximale uit moet hebben gehaald.
          nou, dit was 56 x vergroting maar ik kan tot 170 keer vergroten en dan zie je echt allemaal bergen eruit steken, kraters noem maar op.
          alleen is dat zo'n beetje onmogelijk te fotograferen...

Commentaar

Klopt, hoe sterker de vergroting, hoe moeilijker het wordt om er nog goede foto's van te maken.

Met "maximale" bedoelde ik niet de vergroting, maar de kwaliteit van de foto.
            Messiers: 80 ... NGC's: 224 ... IC's: 4 ... Kometen: 12 ... Nova's: 1 ... Supernova's: 2 ... Blazars: 2 ... Planeto´den 1 t/m 100: 92 ... Planeto´den totaal: 201

Commentaar

Werken...
            X