Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

18-November-2012... mijn eerste stack van jupiter met autostakkert 2.........

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

18-November-2012... mijn eerste stack van jupiter met autostakkert 2.........

Goeieavond allemaal, hier mijn eerste zelf gestackte foto van jupiter genomen met een hp digitale camera.
    Het is niet de kwaliteit die jullie gewend zijn, maar zelf ben ik er wel trots op......
    De extra handycap was dat ik nog niet kan volgen, het beeld van jupiter ging van rechtsboven naar linksonder in het beeld en duurde maar ong. 10seconden.
    Ik heb de filmpjes 8 keer achter mekaar gezet met een avi-joiner en daarna met castor bewerkt en daarna met autostakkert 2 gestacked.
    Ik neem aan dat de rode vlek de 18e aan de andere kant van jupiter was, op de foto is hij niet zichbaar.
    Ik wou ook nog weten of de foto klopt kwa weinige details, dus dat het niet allemaal ruis is wat op de foto staat, als het geen ruis is of (thaise ballonnen) is er hoop voor mensen zonder volg systemen......

Alvast bedankt voor het kijken en voor de tips....
    mart.
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door nmaharts; 21-11-12, 20:52.

mooie foto hoor, zo krijg ik ze er niet op hoor!
    hij is alleen een beetje blauw uitgevallen maar als je de kleur veranderd word het een
    prima foto!
    groetjes siom
    Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Commentaar

Inderdaad een beetje te blauw maar voor de rest een prima foto. Er is maar een beetje ruis te zien en als je goed kijkt zijn er ook best wel wat details zichtbaar. Als je de kleurbalans nog wat beter regelt en de foto iets helderder maakt ben je al een heel eind!
      200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Je mag ook trots zijn, want het is niet gemakkelijk en er is al veel te zien, leuk dat het maantje ook zichtbaar is!

Commentaar

Is de foto zo beter, zonder blauw........?????
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Mooie foto. Zeker als je weet dat er niet gevolgd kon worden. Het is zeker niet allemaal ruis wat je ziet, maar wel degelijk echt, afgezien van de uienschil aan de rand. Blij dat de Thaise wensballonnen deze keer thuis bleven
            Schiedam
            Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
            Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
            Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Werken...
            X