Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter - 18 november met de 10", en animatie in blauw

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter - 18 november met de 10", en animatie in blauw

Vanavond even hard mijn best gedaan op onderstaande Jupiteranimatie en een enkele RGB die ik in de nacht van zondag op maandag heb opgenomen met de 10" Starfinder. De animatie laat Jupiter zien in blauw licht. De seeing was niet perfect, maar dichterbij dan dit gebeurt in de lage landen eigenlijk zelden: de seeing was dus erg goed.

(Als je goed kijkt zie je een klein stofdeeltje in het blauwe kanaal oplichten. De sensor was niet perfect schoon, en als Jupiter weinig beweegt dan kan je dat na het stacken nog weer terugzien. )

Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door MvZ; 21-11-12, 01:56.
    Evil will always triumph because good is dumb

Formidabel je animatie . Wat een mooi 3d effect zeg!
    De kleuren komen ook heel prettig over.
    Last bewerkt door pieterbrands; 21-11-12, 04:01.

Commentaar

Heerlijke opname!!!!:p Dat van het stofje, dat had je nou niet moeten zeggen.....
      May the Force be with you....

Commentaar

Kun je dat goede seeing frame/stack waarbij je die krullende wolken onder de GRS goed ziet ook eens posten? Die verschijnt in de animatie als de jupiter bol rechts staat. Lijkt me een erg mooie foto.

Commentaar

Indrukwekkend goed voor een blauw kanaal!

Commentaar

Erg gaaf Emil, ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe zo'n enkele frame er bij jou uitziet..?
            All is flux, nothing is stationary

Commentaar

Emil,

Heeeel erg goed weer!
              Ongelooflijk, dat detail in het blauwe kanaal!
              Eindplaatje is zeer bijzonder ook. Prachtig contrast en prettige kleuren...
              Ik was al redelijk blij met m'n eigen resultaat van een week terug, maar dit hier is toch erg inspirerend voor meer en beter!
              Altijd baas boven baas...

Cheers,

Ching
              "Geduld is als een boom, de wortels zijn bitter doch de vruchten zijn zoet" - Lao Zi

Commentaar

Indrukwekkend zeg

Commentaar

Schitterend, ik heb even de animatie op mij in laten werken.
                  Het blauwe kanaal kan toch wel erg veel detail laten zien, had ik nog niet eerder beseft.

Commentaar

Verbluffend mooi, het blauwkanaal leent zich erg goed voor contrastrijke opnames, vooral de GRS en wolkenstrukturen komen erg mooi tot hun recht.
                    Mijn browser (IE) heeft wel moeite met zulke grote animaties, de beeldopbouw hakkelt wat.
                    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Hoi,

Dit is echt top!
                      Erg mooi gedaan petje af.
                      Wat een detail weer geweldig.
                      Groetjes
                      geurt

Commentaar

Dank voor de reacties.

White Star, dat stofje viel me ook pas op tijdens het plaatsen. Ik weet dat het geen stackfout kon zijn, omdat ik slechts met een enkele alignmentpunt heb gewerkt.

Redfish, ik zal de beste opnames er nog uit vissen, en met WinJupos samenvoegen. Dan zal de signaal/ruis verhouding nog verbeteren. Wordt vervolgd.

luukieboy, een enkele frame zal ik ook plaatsen, vanavond (laat) hopelijk.
                        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Exellente opname wat detail zeg! en dat vanuit ons onvriendelijk astro landje.
                          Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Owwww! Wat mooi !
                            Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

erg mooi wat jij uit een 10 inch haalt zeg!
                              "Rise above the crowds And wade through toxic clouds Breach the outer sphere The edge of all our fears Spread, our codes to the stars" Founder of MC Observatory

Commentaar

Werken...
                              X