Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter rgb

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter rgb

Nou, hier is het 1ste exemplaar van de opnames van 19 nov. , maar het moet nog een stuk scherper kunnen, ik denk dat ik ook de lichtwaarde per kleur beter moet leren afstellen.
    Morgen ga ik ze apart, per kleur bewerken, dat heb ik nu nog niet gedaan....Verder ga ik de ruis aanpakken en zorgen dat er meer details in de wolken/banden komen.
    Weet iemand hoe het zit met de dosering per kleur , hoe erg beinvloed het elkaar, als blauw te helder is of groen (als voorbeeld) heeft dat dan een groot effect op het totaal..?
    Moet ik dan op het histogram letten..?
    Bedankt voor het kijken!
    Voeg bestanden toe

Dat ziet er al veelbelovend uit!

Paar puntjes: je ziet hier wel duidelijk dat de kleur nog niet helemaal klopt (iets teveel groen en blauw). Ook zou de opname nog wel iets lichter mogen (zo lijkt het op mijn scherm tenminste). Ik gebruik voor de kleurbalans meestal niet het histogram maar ik hou er ter vergelijking een andere Jupiter opname naast waarvan ik de kleurbalans goed acht.

Voor de rest is het een mooie opname!
    Last bewerkt door Christian1990; 20-11-12, 20:17.
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Bewerkt

Ik heb hem nu bewerkt, ik vind hem iets beter zo! Ik heb het blauw kanaal iets laten zakken en de kanalen apart bewerkt. Verder iets meer licht gegeven.
      Ook lijkt het alsof er minder ruis aanwezig is.
      Dank voor het kijken.
      Voeg bestanden toe

Commentaar

Goh, leuk al die vlekjes in de buurt van de grote rode vlek.

Wat kleur betreft: ik gebruik meestal ook een Jupiter opname die ik mooi vindt en dan als uitgangspunt neem ter vergelijking.
        Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Hij is geweldig zo!!
          Mooie opname met veel detail.
          Groetjes
          Geurt

Commentaar

Dank je , ik heb er ook 1 waarvan ik de roodopname heb bewerkt in AS en de groen en blauw in registax. De roodopname op zich was veel gedetailleerder dan uit registax, super van AS! Als ik meer tijd heb, ga ik alles door AS halen.
            Dan de ruis ook nog eens goed aanpakken, die ontstaat met name als ik de fotos comprimeer.
            Voeg bestanden toe

Commentaar

Kijk, dit zijn hele mooie foto's Pieter! Lekker bezig
              Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Werken...
              X