Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 19-11-2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 19-11-2012

Gisteren rond 23.00 uur deze opnamen gemaakt met de geisoleerde C 14 en een DMK 618 camera.
    De eerste opname is met een pass filter, de tweede met een roodfilter gemaakt, heb geen RGB opnamen gemaakt.
    Van de 4500 frames heb ik er 1500 van gebruikt, bij deze opnamen
    Voeg bestanden toe

Heel mooi, door de iets hardere verscherping komt meer detail naar boven.

Commentaar

Hoi,
      Geweldige opnames!!
      Je ziet zelden zoveel detail jammer dat je er geen kleuren opname van hebt kunnen maken.
      Groetjes
      geurt

Commentaar

Oef!!
        Veel details!!
        Heb je deze gemaakt met de geisoleerde Carbon buis?
        Ben benieuwd naar de resultaten van de nieuwe DBK.

Hans

Commentaar

Wat een details!
          Ge´soleerde Celestron C8 op vorkmontering, SPC900NC LX mod met ICX618ALA, Vesta Pro SC1, DMK21AF04, 51░ 11╣ 45╣╣ N 06║ 00╣ 15╣╣ O.

Commentaar

Wat een joekels. Vooral de eerste heeft veel details en is wat scherper...

Commentaar

Ja Hans, deze heb ik met de carbonbuis gemaakt, heb deze al goed ingepakt in twee lagen isolatie.
              Met het pass filter kan ik nog gain 800 gebruiken gamma 100 FPS 60 en Exposure 1/60 gebruiken, bij deze opening.
              Ik vraag me af of je met een DBK camera zo scherp kan opnemen, je kan dan geen filter meer gebruiken.
              Voeg bestanden toe

Commentaar

Zo ! Nou weet ik weer even hoeveel details er op die planeet te zien zijn !

Ik begrijp dat isoleren kennelijk nog niet echt. Hoe breng je zijn/haar temperatuur dan in korte tijd in evenwicht met de omgevingstemperatuur ? Duurt het zo geen uren voordat je kunt beginnen ?
                Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Poeh, wat een details.

@ Ringrocket
                  Wat ik ervan begrepen heb is dat het er niet toe doet of de optiek op buitentemperatuur komt. Het gaat erom dat de afkoeling zo langzaam en vooral gelijkmatig verloopt dat er in de buis geen turbulentie ontstaat tussen koude en warme lucht. En dus luchtstromen van ongelijke brekingsindex.

Inwendig de lucht krachtig mengen met ventilatoren zodat er geen luchtslierten kunnen ontstaan van andere temperatuur en brekingsindex, is een andere methode.

Optici moeten mij maar corrigeren als ik er met deze populaire manier van uitleggen naast zit.
                  Schiedam
                  Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
                  Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
                  Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Klopt helemaal.
                    Metalen stralen in de nacht uit in het infrarood hierdoor daalt de temperatuur meer dan de omgeving.
                    Dat geld ook voor open telescopen. Als de spiegel beslaat is hij kouder dan de omringende lucht.
                    Een gesloten houten telscoop of een goed geisoleerde telescoop heeft daar nauwelijks last van.
                    Als er in het glas een gradient aanwezig is (voor kouder dan de achterkant) gaat de vorm van de optiek verloren.
                    Aluminium is een geleider en glas een isolator.

Hans

Commentaar

Bedankt Hans en John. Weer wat geleerd.
                      Origineel geplaatst door dekkerjj Bekijk bericht
                      Klopt helemaal.
                      Aluminium is een geleider en glas een isolator.
                      Dus dan is die corrector plaat ook niet zo'n groot probleem wat betreft veroorzaken van wervelingen enzo ?
                      Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

De Schmidtplaat en de Meniscus correctie lens zijn 4 keer minder kwetsbaar voor themperatuur verschillen dan reflectie optiek.
                        Door het afsluiting van de optische trein kan je een stabielere lucht kolom vewachten. Net als bij de lenzen kijker.
                        Het BK7 glas is weer minder gevoelig dan sommige glas soorten die gebruikt worden in APO's.

Hans

Commentaar

wauw! wat een detail!
                          Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Commentaar

Werken...
                          X