Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter, korte animatie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter, korte animatie

Ik had gisternacht een tiental opnamen van Jupiter gemaakt gemaakt, en het leek me leuk om daar een een animatie van te maken (had ik nog nooit eerder gedaan...). Kostte wat moeite, maar ben wel tevreden!
    Telescoop: 200 mm F/25 SCT, Camera: DBK21.
    Voeg bestanden toe

Nog nooit eerder gedaan Rik, een animatie?

Super gedaan hoor! Nog meer respect dat dit een eerste keertje is... I love it!
    www.iseefar.nl

Commentaar

Lekker serie-tje!
      Schiedam
      Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
      Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
      Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Ivar, ik heb van alles gedaan maar nog geen animaties gemaakt, ik kijk wel goed naar wat en hoe anderen het allemaal doen. Dat is het leuke van zoĹ n forum!

Commentaar

Zegge Rik, Hij is formidabel! Erg fijn om naar te kijken
          Hoe lang waren die opnames?
          Last bewerkt door pieterbrands; 19-11-12, 22:53.

Commentaar

Wat een massa prachtige details!
            Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
            (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Hij rolt bijna letterlijk door het beeld...

Commentaar

Je blijft er naar kijken!
                Zeer veel detail erg mooi.
                Groetjes
                Geurt

Commentaar

Thanks!
                  Pieter, ik heb om de drie minuten een AVI van 120 sec gemaakt, net genoeg om geen last te hebben van de snelle rotatie. Ik heb dan ongeveer 3400 frames tot m'n beschiking waar ik dan zo'n 2000 van gebruik. Da's toch wel het voordeel van het werken met een kleuren camera....
                  Overigens, deze manier van het laten rollen van Jupiter heb ik afgekeken van Emil die dit vorig jaar ook al eens heeft laten zien.... Leuk idee Emil!

Commentaar

Heel mooi Rik! Dat is een filmpje om te bewaren
                    Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Werkelijk schitterend, wat een details!
                      Ge´soleerde Celestron C8 op vorkmontering, SPC900NC LX mod met ICX618ALA, Vesta Pro SC1, DMK21AF04, 51░ 11╣ 45╣╣ N 06║ 00╣ 15╣╣ O.

Commentaar

Zeer fraaie animatie met veel scherpte en detail.
                        Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Werken...
                        X