Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter nu met AS 2 dank aan Neo

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter nu met AS 2 dank aan Neo

tsja , toch nog maar even achter de pc gedoken en een poging gewaagd met autostakkert 2.
    wat een verschil zeg , en heb nu alleen een beetje verscherpt in registax en ps.
    geen rare kleur schiftingen aan de rand en andere oneffenheden.
    dit wordt mijn standaard programma.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: jupiter-14-11-2012_RGB.jpg views: 1 grootte: 96,3 KB id: 1099601
    ga morgen verder met de andere reeks en duik nog wat verder in ps om er wellicht meer uit te halen
    voor degene die de vorige post heeft gemist
    http://www.astroforum.nl/showthread....ter-14-11-2012
    hier staat een bewerking in registax 6 met een hoop beginners fouten .
    Neo nogmaals bedankt voor de tips.
    groeten
    Frans
    Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
    Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Erg mooi Frans!

Groetjes,
    Marc.
    Per aspera ad astra
    www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Mooi plaatjes Frans! Ik stond erbij en keek ernaar toen de eerste bewerkingsresultaten ontstonden. Heel leuk en een fraai gezicht.

Toch even zeuren:
      In de nieuwe bewerking mis ik de adembenemende scherpte die je visueel soms ziet doorschemeren. De "oude rechteropname" geeft die indruk toch nog wel. Echter op de rand van het gevaar van onnatuurlijk overkomen door overbewerking. Maar.....in het halve bandje linksonder de GRS was visueel wel degelijk structuur te zien. En alleen de "oude rechteropname" laat dit ook daadwerkelijk goed zien.

Ik neem aan dat dit altijd een lastige keuze is: iets meer van het een, mis je gelijk weer iets van het andere. Zoals je zelf al zei: als je een avond lang blijft plukken aan die schuifjes, kom je altijd weer ergens bij je beginpunt uit.

Als je aan mij vraagt: "Hoe was je indruk in het echt door de kijker?", heb ik toch sterk de neiging om je tweede plaatje te kiezen. Hoewel...alleen op momenten van topsee´ng uiteraard, en niet eens over de gehele bol tegelijkertijd. Die keuze doet natuurlijk geen recht aan de werkelijkheid, waarbij de (overigens gemiddeld goede) see´ng toch een groot deel van de tijd nog steeds wat roet in het eten bleef strooien.
      Schiedam
      Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
      Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
      Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

@ John ,
        ja de tweede bewerking geeft meer scherpte,dat klopt maar door deze extremere bewerking worden in registax meer artefacten zichtbaar.mijn derde bewerking is eigenlijk een snelle autostakkert bewerking die ik licht verscherpt heb.
        morgen ga ik hem verder bewerken en er alles uit halen wat in mijn bewerkingscapaciteiten ligt.
        ik poste hem puur om te laten zien dat autostakkert beter stacked dan registax voor zover ik nu beoordeel.
        dus wordt vervolgd.
        Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

heb na wat tips van Neo de avi opnieuw door AS 2 gehaald en ipv 100 :roll: frames nu 2000 frames aan de stack toegevoegd.
          de afzonderlijke tiffs ge-alligned in registax en wavelets toegepast.
          In ps unsharp mask en kleuren iets mee gespeeld.
          Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: jupiter-14-11-2012_RGB.jpg views: 1 grootte: 71,5 KB id: 1056367
          lijkt mij wel een verbetering .

Ik heb goed naar de foto van gerrit Hiemstra gekeken en zijn opname gestript in rgb . zijn 12 inch sct tov de 8 inch geeft net iets meer detail in het r kanaaal.
          met zijn toestemming een vergelijkje.
          Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: gerrit Frans.jpg views: 1 grootte: 110,6 KB id: 1056368
          wel leuk om te zien

Commentaar

Frans, de kleurenversie heeft nog steeds een lappendeken patroon in het roodkanaal.
            Misschien een vergissing gemaakt bij het samenstellen van de RGB?
            Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
            (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

hoi Neo ,
              ik weet nog niet hoe ik de 3 afzonderlijke Tiff opnamen(RGB) allign in AS 2.dus dit doe ik in registax 6. heeft dat daarmee te maken?
              weet ook niet of dit in as 2 mogelijk is trouwens ,

Commentaar

Geen idee, ik zou wel de stacks die je met AS2 maakt, gescheiden houden van wat je eerder in Registax gemaakt hebt zodat dat niet door elkaar raakt.
                Het samenstellen en uitlijnen van de R, G en B kanalen doe ik altijd in Photoshop.
                Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

laatste bewerking , nu iets harder bewerkt en geprobeerd goed uit te lijnen.
                  nu naar buiten kijken of er vanavond nog iets te doen is , mooie Io overgang nu.
                  Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: jupiter-14-11-2012_RGB3.jpg views: 1 grootte: 87,2 KB id: 1056375

Frans

Commentaar

Kijk die Frans nou... je gaat als een raket man! :lol: Voor het einde van het jaar heb jij een super plaat
                    www.iseefar.nl

Commentaar

Ja, Frans, hier word ik toch wel lyrisch van!
                      Schiedam
                      Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
                      Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
                      Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Kei mooi man !!

Commentaar

Die laatste foto is erg mooi Frans, ik vind hem duidelijk mooier, gekleurder en scherper :wow dan de eerdere resultaten!
                          Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Werken...
                          X