Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter

Eerst was er matige seeing en daarna werd het steeds erger.
    Kijk even niet naar de uienringen, maar zie ik nu 2 rode vlekken, of ligt het aan mijn ogen?
    DFK21, C9,25, 2x barlow en EQ6. 3000 beeldjes genomen.
    Verwerkt in AS en Photoshop
    Voeg bestanden toe
    Hé, ik hier?

Dat ligt zeker niet aan je ogen, dat zijn de GRS en Oval BA (of Red Jr).
    Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

mooie foto! ik wist helemaal niet dat er ook een rode vlek junior bestond...
      maar goed gelukt wegens de omstandigheden!
      Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Commentaar

Goed te zien beiden vlekken, je foto is goed gelukt en zeker voor de omstandigheden, hier in de polder was de seeing rond 23.30 slecht te noemen....

Commentaar

Mooie vangst.

Je zou je nog even kunnen concentreren op de kleurbalans ? Iets minder rood en blauw, iets meer groen ? Maar smaken verschillen hoor ! Ik kijk vaak naar de kleuren van anderen en probeer dat te benaderen als ik het mooi vind en denk dat het ongeveer klopt.
          Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Mooi opname er veel detail te zien maar ik vindt hem wat te geel - oranje kan aan het scherm liggen, mag hem
            eens bewerken en plaatsen dan kun je het verschil zien.
            Geïsoleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Zenit, ga gerust je gang. Het was ook een snelle bewerking.
              Hé, ik hier?

Commentaar

Héél mooie opname!
                Ik dacht gisteren toen ik door de 40cm cassegrain van Urania keek ook, zie ik nu verkeerd of zijn er 2 rode vlekken? :p
                "Look at what you already accomplished before you take it to the next level."

Commentaar

Hier de bewerking zoals die op mijn scherm het meest natuurgetrouw overkomt.
                  Voeg bestanden toe
                  Geïsoleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Werken...
                  X