Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 14 nov 2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 14 nov 2012

Gisteravond tussen negen en elf uur eindelijk weer wat avi's van Jupiter kunnen schieten, de seeing was ook nog goed.
    Alvast een eerste plaatje van rond tien uur, animatie en een plaatje van Ganymede volgt.
    Meade lx200r 12 inch, TV2.5x, Flea3, Baader RGBfilters.
    Bewerking met AS!2 en PS
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door gerrit hiemstra; 15-11-12, 20:06.

Wow, gave opname! Ik ben erg benieuwd naar de rest.
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Spat nu al van mijn beeldscherm af Gerrit.... SWEET!
      www.iseefar.nl

Commentaar

Wat een detail :wow , ik heb hem ook gedaan maar moet nog bewerken.aardige benchmarker dit.
        groeten
        Frans
        Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
        Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Toppertje! Mooi hoeveel fijne details er uit die poolgebieden komen. Wel wat veel randverzwakking.

Commentaar

Wat een enorme hoeveelheid details. Schitterend. Is er daar ter plekke waar je fotografeert soms geen atmosfeer?
            Schiedam
            Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
            Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
            Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Geweldige opname!!
              Zeeeeer veeeeeel details!!

Hans

Commentaar

Een zeer goede opname, heb ook opnamen gemaakt, maar de seeing was in Limburg toch minder goed,
                je zag steeds de randen van de planeet bewegen.

Commentaar

Schitterende plaat!
                  10" SW Flextube dobson

Commentaar

Beste Gerrit, dit lijkt me een van je beste foto's ooit. Ben zeer benieuwd naar de rest en hoeveel details je op Ganymedes hebt weten vast te leggen. Ik was ook buiten, maar laptop problemen verhinderde mij om opnames te maken. Volgende keer beter.

Groet, Ruud
                    296mm F9,3 Klevtsov/G42 Observatory+/ASI120MM-S/PierroAstro ADC/2" Televue Powermates/SX USB 2" filterwiel/Astronomik IrRGB/ATIK460EXm/H-alpha 7nm/SX OAG/DMK618/CCDT67

Commentaar

aiaiai, wat veel detail! Super plaat
                      Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Groot en veel details... Schitterend gedaan!

Commentaar

Oef ! Wat schitterend. Is dat wel dezelfde Jupiter als die ik probeer te fotograferen ?
                          Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Geweldig mooie opname!!
                            Ik ben erg benieuwd naar de animatie?
                            Groetjes
                            Geurt

Commentaar

Bedankt voor de lovende reactie's.
                              Ja je moet gewoon een beetje geluk hebben met de seeing.
                              Op de animatie opgenomen tussen negen en half twaalf is goed te zien dat alleen rond tien uur de seeing optimaal was.
                              Op dat moment moet je natuurlijk geen laptop kuren hebben daarom heb ik altijd een tweede laptop standby .
                              Voeg bestanden toe

Commentaar

Werken...
                              X