Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter & Ganymedes op 14-11-12, C11 op F25

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter & Ganymedes op 14-11-12, C11 op F25

Beste Allen,

Zoals velen hier op het forum gisterenavond naar buiten geweest voor het eerst sinds tijden!
    Voor mij was het voor het eerst sinds de Zomervakantie...het kan verkeren...
    Het leek een ideale avond voor Jupiter. GRS was al vroeg in beeld. Seeing zag er redelijk uit, al moest ik wel wachten tot Jupiter voorbij de daken van de buren met loeiende CV's was geschoven.
    Meteen maar de 2,5 Powermate erop gezet.
    Wel erg vochtig, dus moest de föhn er regelmatig aan te pas komen. Niet best voor de stabiele plaatjes helaas, zo'n lekkere warme correctorplaat.
    Het beeld was mooi rustig maar viel wel wat tegen in kwaliteit. Een snel sterretestje liet zien dat het voor fijnere details toch niet goed genoeg was. Jammer...
    Na twee uurtjes ploeteren begon het wel heel erg nat te worden. Dan maar weer alles naar binnengehaald voordat alles onder de 220V kwam.

Door de iets tegenvallende seeing wilde ik aanvankelijk wat langere avi's nemen. Achteraf gezien een beetje te lang.
    Bij uitlijning van de RGB's op details in het midden vervagen de details aan de randen.
    Ach ja, valt er weer wat te verbeteren voor de volgende keer.
    Ergens heb ik ooit nog een topic voorbij zien komen om meervoudig RGB's uit te lijnen. Als iemand nog weet waar ook weer of hoe, dan houd ik mijzelf aanbevolen!
    Ganymedes is apart geimaged en bewerkt. Vervolgens teruggeplaatst waar-ie (ongeveer ) hoort.
    Al met al redelijk tevreden voor de omstandigheden...

Jupiter met Ganymedes
    C11 op F25
    DMK618
    Ir:R:G:B
    Ieder kanaal 2000 frames.
    Autostakkert, CS2

Mvg,

Ching Yu
    Amsterdam
    Voeg bestanden toe
    "Geduld is als een boom, de wortels zijn bitter doch de vruchten zijn zoet" - Lao Zi

Mooie plaat met veel details

Commentaar

Mm, scherp en erg zacht van kleur, mooi hoor!

Commentaar

Oogstrelend zacht, zo herkenbaar in een visueel beeld. Mooi hoor!
        Veel visueel herkenbare details, zoals dat grappige strengetje "bolletjes" dat aan de onderkant zit. Was zelfs herkenbaar in een 20cm SCT.
        Leuk dat er ook een foto langskomt, zodat je kan zien hoe het er in een grotere kijker uitgezien zou hebben.
        Mooi werk Ching!
        Schiedam
        Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
        Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
        Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Ondanks de tegenslagen, kan ik niet anders zeggen dat ie prima is gelukt zeg!
          www.iseefar.nl

Commentaar

Beste Ching, prima plaat en er zijn ook details op Ganymedes te zien! Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is om details in het midden en verder naar de rand toe apart uit te lijnen, zodat alles scherp wordt afgebeeld.

Groet, Ruud
            296mm F9,3 Klevtsov/G42 Observatory+/ASI120MM-S/PierroAstro ADC/2" Televue Powermates/SX USB 2" filterwiel/Astronomik IrRGB/ATIK460EXm/H-alpha 7nm/SX OAG/DMK618/CCDT67

Commentaar

Hele mooie zachte foto Ching !
              Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Werken...
              X