Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nog een jupke

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nog een jupke

Zonde dat ik weer dom geweest ben, t'is ook altijd wat.
    Eerst de C8 gecollimeerd en daarna richting jupiter.
    Natuurlijk vergeet je dan die dauwkap weer, gevolg, na 10 minuten correctorplaat beslagen zonder dat ik het in de gaten had.
    Toch is daar deze jupiter nog uitgekomen.
    Had ongetwijfeld veel beter gekund denk ik nu...
    Voeg bestanden toe
    William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Maar je hebt hem in ieder geval ! Het was ook wel erg vochtig. Bij mij werd ook letterlijk alles wat ik buiten had staan kleddernat.
    Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Toch nog een mooie jupiter foto geworden ondanks het niet gebruik van de dauwkap. Had je dan ook geen dauwlint gebruikt? Maar ben wel benieuwd hoe jupiter er uit ziet als je correctorplaat niet beslagen is. Moest je nog veel corigeren met collimeren? Morgen mischien weer een kans!

Commentaar

Origineel geplaatst door Roland.V Bekijk bericht
        Had je dan ook geen dauwlint gebruikt?
        Ja, die stond vrij hoog maar zonder dauwkap red je het niet en ik had het ook helemaal niet in de gaten.

Origineel geplaatst door Roland.V Bekijk bericht
        Moest je nog veel corigeren met collimeren?
        Viel best mee hoor, maar hij was wel wat uit collimatie.
        William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Commentaar

Ik vind het een mooie opname, het kan altijd beter..maar als ik zie wat er allemaal te zien is , is het zeker een geslaagde foto.

Commentaar

Zelfde opname maar voor de eerste keer autostakkert 2 eens geprobeerd en ik moet zeggen, die doet het stukken beter dan registax.
            Vinden jullie ook ?
            Voeg bestanden toe

Commentaar

Daar ben ik het wel mee eens ja, die tweede versie is mooier.
              200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Ik zie dat AS2 geen wavelets heeft, met welke sw kan ik vervolgens wavelets verscherping toepassen?

Commentaar

Ik heb deze gewoon opgescherpt in fotoshop

Commentaar

Ik gebruik zelf gewoon unsharp mask en high pass filtering in Photoshop. Je kan ook je stack laden in registax en daar wavelets toepassen. Ik gebruik ook graag de Astra Image plugin voor Photoshop. Daarmee kan je ook wavelet verscherping doen.
                    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Ok, bedankt! Ik ga eens aan de slag met wat oude opnames van mezelf.

En mooie opname Mario! :lol:

Commentaar

Knap, je bent ook met alle facetten bezig he, :razz:

Yves

Commentaar

Een stuk beter na AS, best veel verschil zeg. Zie de scherpte op de wolkendekken net onder het midden...

Commentaar

Origineel geplaatst door manon Bekijk bericht
                            je bent ook met alle facetten bezig he, :razz:
                            Het is niet zozeer dat met alle facetten bezig zijn hoor.
                            Maar het is al niet zo vaak helder hier.
                            Als het dan helder is speelt de maan en bewolking nog een belangrijke rol.
                            Dus heldere maanloze (of minder dan een kwartier) en wolkenloze nachten spendeer ik graag aan deepsky.
                            Als de maan of wolken prominenter aanwezig zijn, dan is het leuk om wat met planeten te kunnen doen.

Commentaar

Werken...
                            X