Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

maankrater Cleomedes

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

maankrater Cleomedes

Puur uit verveling mijn test met de DMK zitten stacken enz.enz.
    heb op google moon geprobeerd te achterhalen welke het is maar kon hem niet vinden.
    misschien een van jullie een idee?
    Hoe dan ook ben weer even bezig geweest zeg maar.
    mewlon 210 , 2x barlow , DMK 21-618 , 1500 frames , registax 6 en ps
    seeing was slecht en heb flink moeten verscherpen om dit eruit te halen.moet scherper kunnen lijkt mij.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: crater.jpg views: 1 grootte: 134,9 KB id: 1099534
    groet
    Frans
    Last bewerkt door patrickduis; 12-11-12, 22:14. Reden: topictitel verduidelijkt
    Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
    Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Altijd leuk zo'n raad het plaatje.

Van wanneer is ie? of geef je dan teveel weg?
    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Hij is van dinsdag twee weken geleden , nagenoeg volle maan meen ik te herinneren.
      heb ook geen idee hoe groot de krater is , ik zit op ruim 5 meter brandpunt en een kleine chip.
      ben benieuwd of je de naam achterhaalt , zou geinig zijn
      Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Ik denk dat het krater ''Cleomedes''is 126 km zit op NO op 2uur
        Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Hahaha ja ik denk het ook Leuk om de naam te weten. Thx

Commentaar

Mooi en snel gevonden.
            12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
            7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Dat is inderdaad Cleomedes. Mooie krater, met dat bergje en die kleine kratertjes erin.
              200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Mewlon... Frans... ik ben zooo jaloers... :wow

Ik heb ook het gevoel dat hier iets meer in zit... er komen nog mooie beelden in de toekomst... dat staat wel vast. Nice start though...
                www.iseefar.nl

Commentaar

Werken...
                X