Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon 11-11-2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon 11-11-2012

Wat een mooi begin van de dag vandaag. Na wekenlang geen zon gezien te hebben, heb ik vandaag zowaar een uurtje in de zon kunnen zitten. Wat een luxe... en wat knapt een mens daar van op zeg...."zonlicht!". Eerst even mijn Mod erop gezet waarna ik al zag dat de ijzerzaag uit het stof gehaald kan worden om 1 cm korter te maken.
    Daarna kwam hier en daar een klein wolkje langs maar dat mocht de pret niet drukken... snel wat opnames kunnen maken waarvan ik de eerste 5 met jullie wil delen. Ik heb ook nog een kleine animatie in het verschiet en wat andere opnames die ik later op mijn site zal plaatsen. Even op de foto klikken om te vergroten... ik zag dat namelijk de hardheid drastisch was toegenomen toen ik 'm uploadde. De vergrote versie is wat rustiger op het oog. Dank voor het kijken.
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Ivar; 11-11-12, 18:16.
    www.iseefar.nl

Inderdaad mooi een zonnetje vandaag! Het zijn weer erg mooie opnames Ivar, prachtige filamenten en zelfs een nieuw zonnevlek groepje aan de rand Was het beeld met de mod kijker niet zo best?

Commentaar

Was het beeld met de mod kijker niet zo best?
      Beeld visueel met adaptor (Herman ten Haaf) was prachtig. Enkel fotografisch niet in focus te krijgen. Ook met Steeltrack dus ook niet in focus te brengen. Scheeltje echt net een cm of zo. Alleen met de hand een kaarsrechte snede maken van 1cm zie ik een beetje tegen op.
      www.iseefar.nl

Commentaar

Hoi Ivar,

Erg mooie opnames.
        Groetjes
        Geurt

Commentaar

Ok... nog 1tje dan... deze vind ik zelf iets mooier dan de allereerste... zit ook nog een actieve regio bij ... Eenuhhh ARZN (actieve regio zonder naam)
          Voeg bestanden toe
          Last bewerkt door Ivar; 11-11-12, 19:35.
          www.iseefar.nl

Commentaar

Mooie opname de 1ste is idd als fluweel voor je ogen daar is tevens veel te zien, hopelijk blijft het nog een poosje
            ons kacheltje om je eigen in deze periode wat op te kunnen laden voordat de donkere dagen echt van start gaan.:lol:.
            Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Dat zijn weer lekkere opnames! Mooi gepresenteerd ook, met steeds die full-disk ernaast
              200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Da's wel balen... als het beeld visueel zo goed was moet er fotografisch toch wel wat te halen zijn... kun je bij de Borg parts geen ringetje er tussen uit halen? Ik had eerst 4 Borg parts waarvan 1 onderdeel een soort verlengstukje was die ik er tussen uit heb moeten halen om in focus te kunnen komen.
                Last bewerkt door patrickduis; 11-11-12, 20:14. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Stuk voor stuk mooie opnames!
                  10" SW Flextube dobson

Commentaar

Oeioeioei ! Ik was bijna vergeten wat een mooie zon er achter de wolken schijnt ! Krijg het al wat warmer als ik naar deze foto's kijk.
                    Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Ik zat nog even met firecapture te spelen na een tip van Andre van der Hoeve maar het plezier was door wolken snel voorbij... toch nog even snel 7 shots kunnen pakken met 30 seconden tussenpauze. Het ging er dus behoorlijk ruig aan toe gezien de snelheid.
                      Voeg bestanden toe
                      www.iseefar.nl

Commentaar

Ziet er mooi uit, erg veel activiteit!
                        200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Hoi Ivar!

Mooie foto's en zeker ook de animatie, die mag er ook zijn.

Daar krijg je het vanzelf warm van...

Groetjes,
                          Ingrid
                          "Improvise , Adapt and Overcome"

Commentaar

Werken...
                          X