Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupitertje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupitertje

Mijn eerste Jupiter dit seizoen.
    Was van een tijdje geleden alweer 3 november 2012 toen ik op 60 FPS een beetje een grid op de foto's kreeg.
    Dat schijnt "normaal te zijn" en volgende keer dus weer lekker op 30 FPS. Zie: http://www.theimagingsourceforums.co...0-fps-captures
    En ik moet ook mijn scoop collimeren. Zie er nogal tegenop.....
    Voeg bestanden toe
    Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Erg netjes zeg, de maantjes staan er ook goed op. Ik zie Jupiter enigzins wel dubbel aan de rechterzijde, kan je daar nog iets mee doen?
    Verder geeft je foto veel details van Jupiter te zien.
    Hoezo is het normaal dat je grid krijgt bij het filmen op 60fps?
    Daar heb ik zelf geen last van als ik mijn dmk618 gebruik....maar goed ik werk dan met de monochrome versie.
    Hoop vanavond ook Jupiter te filmen.
    Last bewerkt door pieterbrands; 11-11-12, 14:57.

Commentaar

Mooie opname, maar ook op 30 fps zie je nog een raster in je planeet...
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Zeer goede opname voor een 150 mm opening.
        Ik heb 4 stuks Skywatchers mak's op de testbank gehad alle waren van een hoge kwaliteit.
        Het collimeren is niet zo moeilijk. De laatste correctie met een sterk oculair net voor en achter focus.
        Deze telescopen hebben een veel betere correctie dan de bekende SCT's
        Isoleren maakt ze ook nog eens minder gevoelig voor temperatuur gradienten.
        Die DBK 618 is buiten gewoon interessant!!

Hans Dekker

Commentaar

Afgezien van het raster is het een heel mooie opname

Commentaar

Hoi,

Een heel mooie opname!!

Ik heb ook wel eens last van dat raster gebeuren.
            Meestal kwam dat door te weinig beelden stapelen en of teveel verscherpen.
            Door even te vervagen en dan beetje bij beetje te verscherpen werd het al een stuk beter.
            Groetjes
            Geurt

Commentaar

Hoi, bedankt allemaal !
              Ja, er kan nog wat aan verbeteren, maar ik had het druk en het rastertje maakte dat ik even wacht op een volgend mogelijkheid om op te nemen (wat een prut herfst voor astrofotografie).
              Ja deze Mak heeft me al best mooie plaatjes gegeven. En super collimatie vast ondanks een hoop gesleep en gereis met de telescoop. Maar nu toch eindelijk eens collimeren. Ik vond op internet gelukkig ook mensen die dat met de SW-Mak-pro helemaal niet moeilijk vonden dus ik moet mijn koudwatervrees maar even opzij zetten.
              @Neo: Deze opname was ook 60 FPS.

Commentaar

Voor dat raster heb ik een mooi filterje in Astra image.
                Met jouw toestemming wil ik dat wel laten zien.

Hans Dekker

Commentaar

mooie opname hoor! Alleen, zie ik nou wat detail op dat ene maantje rechts?
                  volgens mij ganymedes.

groetjes siom

__________________________________________________ ________________________________________
                  wie kijkt er nou naar beneden? je moet naar boven kijken!
                  Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Commentaar

Hoi Hans, maar natuurlijk, ga je gang !
                    @ Siom, ik weet het niet. Ik denk niet dat mijn setup daartoe in staat is , en dat met een seeing die toen ook niet bepaald goed was.... Waarschijnlijk gewoon een artefactje......

Commentaar

Hier is i dan.

Hans
                      Voeg bestanden toe

Commentaar

De raster is idd verdwenen en hoe heb je het gedaan in Astra image ?

Bewerking zou voor mij ietsje minder hard mogen ,en dan is die jupiter mooi opgeknapt
                        Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Met het Median/Mean filter,
                          Daarna nog wat extra verscherpt met de Wavelets van Astra Image.
                          Het maximale aan details er uit gehaald. Daardoor iets aan de harde kant.

Hans

Commentaar

He, goed hoor !
                            Zou dat median/mean filter niet ergens in photoshop zitten ?

Commentaar

Volgens mij zou je met aangepaste stackinstellingen veel beter resultaat kunnen halen dan achteraf het raster wegpoetsen en details opkrikken die je eerst verwijderd hebt.
                              Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                              (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Werken...
                              X