Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Geplastificeerde maan 31 oktober

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Geplastificeerde maan 31 oktober

31 okt. heb ik de maan gefotografeerd met de Canon 40d , het leek me wel leuk om er een artistiek kunstje mee uit te halen in Photoshop.
    Ik heb met de optie "filter" de maan geplastificeerd in PS 3, ja, ja ik ben een cultuurbarbaar. Het is weer iets anders, moeten we maar niet te vaak doen..
    Aan de zijkant rechts zie je kraters nog...
    Voeg bestanden toe

Het lijkt wel of de maan in een reuze spinnenweb is gevallen en langzaam opgevreten wordt . .
    Geďsoleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Pieter, Ik ben helemaal voor Astro-art... zou juist meer gedaan moeten worden... ik heb er net ook weer een gemaakt voor mijn site.
      www.iseefar.nl

Commentaar

Als dát eens zou kunnen ...
        Last bewerkt door patrickduis; 05-11-12, 12:45. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Hoi, ik poep behoorlijk op fotosoep. Dit is geen uitzondering. Maak van de nachthemel geen zigeunerschnitzel.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Voor de forumleden die het wel leuk vinden kunnen we met de tijd wel eens een topic openen, tenzij het verboden is op het forum.
            Wat niet mag doen we natuurlijk niet en het is zeker niet de bedoeling dat we onder deze categorie meer van dit soort fotos gaan plaatsen.
            Last bewerkt door pieterbrands; 05-11-12, 15:58.

Commentaar

Ik wil toch even kwijt dat ik de reactie van NOP behoorlijk vreemd vind en niet begrijp. Er worden naar mijn idee geen regels overschreden. Als men een foto niet mooi vind hoef je niet te reageren toch? Over smaak valt immers niet te twisten en wat is er mis met een beetje dichterlijke vrijheid van de maker. Toen de maan pacman voorbij kwam heb ik een dergelijke reactie ook niet gezien. Enig idee wat het percentage is van foto's op dit gehele forum die door photoshop zijn gehaald? Jammer
              www.iseefar.nl

Commentaar

Ik zie ook niet direct wat ik fout heb gedaan, en vind de reactie niet sjiek. De kracht van het forum ligt toch ook in het delen van elkaars interesse op gebied van Astronomie, en als die afwijkend is dan kun je ook genuanceerd aangeven dat het je niet boeit. Het kijken vanuit verschillende invalshoeken en perspectieven voor iedereen vanuit deze hobby zie ik juist als een prettige aanvulling.

Commentaar

Ik denk dat Nop bedoeld dat dit weinig 'astronomisch' toegevoegde waarde heeft.

Commentaar

en het wordt weer tijd voor wat heldere nachten....

Over smaak valt gelukkig nog steeds niet te twisten en een mooi spinnenweb, met een bijzonder maanspin op z'n tijd, kan helemaal geen kwaad.
                    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
                    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Tja, over smaak valt niet te twisten. Je kunt prachtige artistieke dingen met photoshop en astrofoto's doen.
                      Je plaats hier toch iets wat je graag wilt delen met andere forumleden en daar wil je graag opbouwende kritiek of iets leuks over horen.
                      Mijn mening over deze foto. Leuk gedaan, niet mijn smaak, kan beter. Hoe? Lastig, ik moet in ieder geval niet direct aan een geplastificeerde maan denken. Dacht gelijk meer aan een soort metalen maan. (Volgens mij is kunst wel zo bedoeld, dat een ieder met een ander oog naar kan kijken, maar wel de bedoeling van de maker er in ziet).
                      Ben wel voorstander van een aparte artistieke sectie voor dit soort foto's. Dus wie weet is daar nog een mogelijkheid toe?
                      Ik ben het er wel mee eens dat er voor gewaakt moet worden om niet zomaar alle grappige foto's op het forum te plaatsen, want dan verliest het inderdaad snel zijn astronomische bijdrage. Dan toch echt in een aparte sectie!
                      Robtics 80 mm F7 doublet ED APO / EQ5 / EOS400D / Lu070M
                      "It's black, and it looks like a hole. I'd say it's a black hole."

Commentaar

Nop geeft ook alleen maar zijn mening. daar is niets vreemds aan. Wie heeft het over verbieden?
                        "Hello Spaceboy"

Commentaar

Hoi, iedereen mag zijn/haar mening geven. Dat maakt ons als mens anders, en geeft ons zo nu en dan wel eens stof tot nadenken.
                          Laten we het topic maar afsluiten en positief blijven.
                          Ik hoop dat het snel weer helder wordt en iedereen mag genieten van al dat moois aan de hemel, dan kan ik aan de slag met mijn nog uit te proberen Oag9 en mijn nieuwe (2de handse) Orion guidingcamera

Commentaar

Werken...
                          X