Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De maan door 32 cm Cassegrain

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De maan door 32 cm Cassegrain

Tijdens de nacht van de nacht op 27 oktober 2012-11
    Heb ik de maan gefotografeerd met de telescoop van desterrenwacht Nijmegen
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_2475.jpg views: 1 grootte: 65,7 KB id: 1099444
    Steeds een foto verder zo dat ik de hele maan op de foto heb
    Hier de een paar losse foto’s
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_1478.jpg views: 1 grootte: 50,2 KB id: 1099445
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_1508.jpg views: 1 grootte: 51,5 KB id: 1099446
    Met fotoshop heb ik met de hand een maan mozaïek gemaakt van in totaal 19 foto’s
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: maan28-10-12e.jpg views: 1 grootte: 57,9 KB id: 1099447

En dan de maan nog verscherpt met onscherpmasker
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: maan28-10-12ea.jpg views: 1 grootte: 84,4 KB id: 1099448

Gr. Hans W

Prachtig dat je met dit mooie instrument hebt gewerkt.
    Ik weet dat er in Nederland en Belgie nog meer van die prachtige instrumenten staan, dit is een voorbeeld van hoe het ook kan: ga ze gebruiken!
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooie foto met een mooi instrument!
      10" SW Flextube dobson

Commentaar

Wat een heerlijke ervaring zeg, met zo een prachtkijker ad slag te mogen....ik zou meteen de sleutel vragen .

Commentaar

Heb je nog wat informatie waarmee je deze foto's gemaakt hebt...
          www.iseefar.nl

Commentaar

dat loop los ik ben een van de sleutelhouders dus als het kan kan ik heb gebruiken
            Last bewerkt door patrickduis; 05-11-12, 12:40. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Hoi Ivar
              Ik heb de foto gemaakt met een Nikon D7000.
              De foto’s heb ik geschoten in RAW.
              De belichtingstijd van : 1/100 sec.
              En de ISO op : 125.
              De mozaïek met photoshop CS5.
              gr. hans w
              Last bewerkt door patrickduis; 05-11-12, 12:41. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Mooie foto's Hans! Ook een duidelijk verschil met dat onscherpmasker.
                Is deze bij Saturnus genomen?
                Skywatcher BKP250 - NEQ6 Pro EQMOD - Atik 16HR - Alccd5 - TSOAG9 - Baader LRGB/7nm - Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

ja de is bij saturnus in Nijmegen genomen
                  Last bewerkt door patrickduis; 05-11-12, 12:41. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

mooie foto`s, moet ook wel met zo`n telescoop..........

Commentaar

Hoi Hans,

Mooie opnames!!
                      Zeker omdat het 19 enkele foto's zijn en die handmatig zijn samengevoegd tot deze mozaiek.
                      Groetjes
                      Geurt

Commentaar

Werken...
                      X