Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De maan 04-November-2012...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De maan 04-November-2012...

Door de wolken heen wat foto`s van de maan.
    Voeg bestanden toe

Hoi, hoe laat maakte je de opname en met welke telescoop etc?
    Geslaagde foto, en dan nog door de wolken heen..

Commentaar

Ik stond ongeveer 6.5 km verder door die zelfde wolken heen te prikken... Jammer genoeg duurde het niet erg lang. Hoe heb jij je opnamen gemaakt?
      www.iseefar.nl

Commentaar

Foto`s zijn gemaakt met een hp digitale camera en telescoop een 10" gso dobson die ik een paar uur van te voren heb voorzien van plak velours....
        Voeg bestanden toe

Commentaar

Zit nu de foto`s te bekijken van vannacht en bijna op elke foto van jupiter is de rode vlek te zien, ben zo blij dat ik plak-velours in de 10" dob hebt gedaan, nog bedankt voor de goude tips mensen van het astro-forum.... ps. foto van jupiter is een enkele foto.
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Nog een foto van de maan.

Nog een foto van de maan.........
            Voeg bestanden toe

Commentaar

Het mooiste gebied

Commentaar

@nmaharts: Is de foto van jupiter met je 10'' dobson gemaakt en is een enkele foto, dus geen gestackte video? Ik vind hem dan erg geslaagd.
                Ik heb ook een 10'' Dob en ben als beginner net begonnen met filmen van jupiter, maar ik krijg er tot nu toe niet zo veel detail op te zien als op deze foto, wellicht een kwestie van de juiste filters gebruiken + wachten totdat hij hoog genoeg staat?
                skystaring.wordpress.com

Commentaar

@wilcok; de foto van jupiter is een enkele foto, moet wel zeggen dat deze lichtelijk bewerkt is met lightroom om de details naar voren te halen, jupiter heb ik ook gefilmt en de rode vlek is duidelijk zichtbaar.
                  Wat mij erg geholpen heeft met het beeeldkwaliteit en lichtvangst in de telescoop is een hotech laser collimatie met rubberen ringen, dan kan je uitlijnen in de stip van je spiegel, ultra dunne laser en gisteren heb ik aan de binnenkant plakvelours geplakt aan de binnenkant en is de kwaliteit zichtbaar verbeterd en 7 van de 10 foto`s zijn nu scherper.

Als je nog meer info wilt hoor ik het wel, een 10" telescoop is heel leuk speelgoed.................

Commentaar

Filmpje van jupiter van afegelopen nacht 04-11-2012...

Commentaar

Hier een filmpje van jupiter in het midden gezet met castor, zelf kan ik niet zo goed, zeg maar slecht stacken........

Commentaar

Bedankt voor de tips. Ik ben ook zeer blij met de 10'' Dob. Ik realiseer ik me wel dat ik er nog niet helemaal uit haal wat er in zit :-)
                        Maar dat vind ik geen probleem, ik ben net een paar maanden bezig.
                        Wat ik niet begrijp is waarom ik vaak lees dat fotografie met Dobson niet mogelijk is, danwel zeer moeilijk? Als ik ook onderstaande filmpje zie wat uit castrator rolt, dan denk ik dat daar een mooie foto uit gehaald kan worden. OK, deepsky wordt lastig, maar als je je verwachtingspatroon iets bijstelt kan je een heel eind komen kennelijk. En hoe moeilijk was het nou om dit filmpje te maken?
                        skystaring.wordpress.com

Commentaar

Het is lastig, maar te doen. Ik heb het gedaan met de oppositie van Mars in 2004 met een niet gemotoriseerde Dobson 10". Mars liep telkens uit beeld maar een kleine beweging en hij was terug. Je haalt dan de frames eruit die een streep vormen nadien. Zelfde met maan en andere planeten. Je gebied bij de maan dat dan alle stacks krijgt wordt natuurlijk kleiner. Op zich te doen, maar idd Deep Sky lukt niet.
                          Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Commentaar

Zoals hierboven staat geschreven, ben zelf wel bezig om de dobson te motoriseren, kost tijd en veel denkwerk.........
                            Voeg bestanden toe

Commentaar

Dat is wel een heel bijzondere opstelling.
                              What where the skies like when you were young?

Commentaar

Werken...
                              X