Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Compilatie van de zon vandaag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Compilatie van de zon vandaag

Beste mensen,

Vanmorgen om 7:00uur wakker....erg helder en Saturnus was mooi te zien, helaas zou het een uurtje later al te licht zijn. De moeite dus niet om het hele spul naar buiten te zeulen. De mooie samenstand van Jupiter, Mercurius en Mars helaas niet gezien...niet meer aan gedacht...'sjammer. Morgenvroeg maar weer een poging, als 't weer het toelaat...

Om 08:30 uur UT begonnen met het hele spul opzetten. Mooi blauwe lucht, weinig wind en een mooie aktieve vlek...wat wil je nog meer? Transparantie was goed, had ik niet verwacht. Seeing daareentegen was erg slecht...de Zon kwam net op tussen twee hevig rokende schoorstenen. Met een beetje geduld toch wat bruikbare AVI's kunnen maken. De tube-current viel vandaag hard mee en was in de 45 minuten dat ik heb zitten imagen weinig te zien.....Zon stond nog erg laag en had ook nog niet zoveel kracht...daar zal 't wel aan liggen.

Er zijn AVI filmpjes gemaakt van telkens 35sec. met 10 frames/sec. Protuberansen zijn 1/50sec. belicht met 20% gain, ong. 45 frames stacked. Oppervlaktedetails zijn 1/500sec. belicht met 0% gain, ong. 130 frames stacked in RegistaxV4. Verder bewerkt met ImagesPlus en PhotoshopCS2. De opname met zonnevlek 0930 op f/25, is gemaakt met een TV 2,5X PowerMate. De rest met de 2X APO barowlens-relay, werkend op f/15 en een UV/IR blokkeerfilter.

oh, ja....de opstelling staat altijd buiten tijdens het imagen...voordat iemand vragen gaat stellen...

Met vriendelijke groeten,

Emiel Veldhuis

Mooi man, Jammer dat die Coronado´s zo duur zijn..
    114mm refl. en 70mm refr.
    200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Schitterende foto's Emiel
      EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
      Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Bedankt jongens! 8)

Commentaar

Fantastisch!

Commentaar

Prachtig Emiel! Inderdaad jammer dat die krengen zo duur zijn.

Commentaar

Hee Emiel,

Zien er weer toppie uit.

gr Arend :P
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Ik dank jullie!

Commentaar

Re: Compilatie van de zon vandaag

Origineel geplaatst door mieleveldhuis
                  Beste mensen,

oh, ja....de opstelling staat altijd buiten tijdens het imagen...voordat iemand vragen gaat stellen...

Buiten?
                  Waar buiten?

Mooie fotos´!
                  Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                  ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                  Auteur:Ik

Commentaar

buiten, op mn gammele balkon

Commentaar

Prachtige plaatjes Emiel! Complimenten voor je mooie foto´s en los daarvan is het enorm leuk om een zonaanbidder op het forum te hebben!
                      Mag ik je een keer loslaten op de Solarmax 70 van de sterrenwacht? Ik heb er nog nooit 1 leuk plaatje uitgehaald..
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Daar ben ik altijd voor te porren....phoe een 70mm.
                        bij welke sterrenwacht zit je?

maar eens afspreken....
                        groeten Emiel

Commentaar

Dan por ik je bij deze. Sterrenwacht Copernicus, in Overveen. Vorig jaar in juni is het halve forum op visite geweest.
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

dan moeten we voor de weekends de zon en het weer maar eens in de gaten gaan houden (beetje aktiviteit op de zon en wat hogere stand aan de hemel doen ook wonderen)...is het een beetje te doen met openbaar vervoer?
                            groeten Emiel 8)
                            Hier een ploatie van m'n zonne-imaging set up...piggyback op de gammele 20cm. SC om de zon goed te kunnen volgen. :lol:

Commentaar

Je kunt ze als bijlage toevoegen Emiel! Daar word ik ook blijer van (scheelt bandbreedte). Hier staat het uitgelegd:
                              http://www.astroforum.nl/astrowiki/inde ... _toevoegen

Leuke setup! Heb je zo'n Lumicon filterstrip? Bevalt dat?

Commentaar

Werken...
                              X