Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 03-11-2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 03-11-2012

Gisteravond zat ik al zo te balen dat het helder was toen ik naar bed ging. Vandaag natuurlijk beter voorbereid en vanmiddag de spulletjes al buiten gezet. De voorspellingen gisteren en vanmorgen zagen er nog redelijk uit als in "onbewolkt genoeg". Helaas veranderde dit al snel en volgens Meteoblue kon ik maar beter binnen blijven. Maar goed, zo eigenwijs als ik ben wilde ik toen mijn kansen een testen deze avond. Rond de klok van half negen dus de eerste plens bui over de kijker heen. Gelukkig had ik er al een paar vuilniszakken overheen gedaan voor het geval dat. Half elf, vrouw ging al naar bed... ik nog even naar buiten gekeken en ja hoor... waarrempel... het is zowaar een soort van helder. Eenmaal het spul aangesloten kon het feest beginnen... Ai, toch nog weer die bewolking vanuit het Westen.... Binnen 15 tot 20 minuten potje dicht! Ik zag het al tijdens het opnemen dat het al aardig onweerde richting in het noorden. Daaaaag avondje cammen! Met een seeing index van 1 weet je van te voren al dat de barlow binnen kan blijven en de 685nm IR PASS naar buiten mag om te redden wat er te redden valt. Ik wil mijn foto na al die moeite hehehehe. De foto is genomen door een 115mm APO met de DMK31. Dank voor het kijken!

Het orgineel is hier te vinden

De kleinere versie hieronder:
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Ivar; 04-11-12, 01:28.
    www.iseefar.nl

Klasse foto!
    '' waarom s'nachts slapen als dat ook (deels) overdag kan?''

Commentaar

Hoi Ivar,mooi...het origineel komt wel een stukje zachter over . Heb je de foto geplaatst op het forum iets anders bewerkt?
      Ik kom net in huis (0.5.15 uur) mensenlief wat is het koud deze nacht......

Commentaar

Zo die is echt heel scherp!! Mooi werk:wow

Commentaar

Mooi!

Goedemorgen Ivar,

Die foto ziet er goed uit zeg!! Applaus ook voor je doorzettingsvermogen :lol:.
          Ik had alle wolken voorbij zien komen, en het spul lekker binnen laten staan...

Groetjes,

Ingrid
          "Improvise , Adapt and Overcome"

Commentaar

Thank you Echt tegen beter weten in natuurlijk om toch nog een plaatje te schieten. Vond het anders zo zonde van het werk :p

@Pieter: Er is niets veranderd aan de foto behalve dan dat de foto op het forum met iets meer dan de helft verkleind moest worden. Deze halvering zorgt er ongetwijfeld voor dat er grijstinten op een andere plek gaan zitten tov het orgineel. Dit is ook de reden dat het wat harder over komt. Dat wellicht het orgineel wat hard over komt is dat de seeing in mijn nadeel werkte. Deze foto is wel iets wat door de wavelets gehaald ivm het late tijdstip maar de bovenste schuif niet meer dan 10.
            www.iseefar.nl

Commentaar

Super! Die zou ik zo ophangen!
              10" SW Flextube dobson

Commentaar

Dat is een mooie 75% zichtbare maan opname daar veel te zien als je er even doorheen loopt.
                Toch kan men ook zien dat de seeing mondjes maat geweest moet zijn, maar beter iets dan niets.
                Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Ook dat... maar men moet natuurlijk ook niet vergeten dat een 11cm opening op F7 niet te vergelijken is met een C8 spiegel op F10...
                  www.iseefar.nl

Commentaar

Een heel mooie maanopname!
                    Ge´soleerde Celestron C8 op vorkmontering, SPC900NC LX mod met ICX618ALA, Vesta Pro SC1, DMK21AF04, 51░ 11╣ 45╣╣ N 06║ 00╣ 15╣╣ O.

Commentaar

Ivar @ the moon. Moet niet gekker worden. Prachtige opname!
                      Robtics 80 mm F7 doublet ED APO / EQ5 / EOS400D / Lu070M
                      "It's black, and it looks like a hole. I'd say it's a black hole."

Commentaar

mooie maan foto

Commentaar

Werken...
                        X