Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mercurius en Jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mercurius en Jupiter

Vanmorgen was het - op wat sluierbewolking na - een half uurtje helder. Natuurlijk heb ik met mijn 7x50 verrekijker meteen Jupiter, Mercurius en Mars opgezocht. Ondertussen was het al vrij licht en de drie stonden al vrij hoog boven de horizon. Mercurius was zo gevonden, met enige moeite zag ik Jupiter ook maar Mars was te zwak om te zien. Met mijn videocamera, een Panasonic NV-GS 150 (kan ook foto's maken), heb ik toen 10x ingezoomd (mijn digi kan namelijk maar 3x inzoomen) en Jupiter en Mercurius op de foto gekregen Jammer van die ruis, maarja.

Morgen ga ik de samenstand ook proberen te fotograferen (als het tenminste goed weer is).

mooi gelukt!

Commentaar

Freek, Ik vind de foto zeer goed gelukt!

Ik ga ook morgenvroeg proberen de samenstand te bekijken, en mischien ook wat foto's maken.
      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

M'n foto staat op http://www.spaceweather.com

Commentaar

Hee, gefeliciteerd!!!!! :lol:

Commentaar

Vanochtend al vroeg opgestaan en het was helder Na Saturnus en de maan (die in samenstand stonden) te hebben bekeken, verschenen Jupiter en Mercurius aan de hemel. Foto gemaakt met Panasonic NV-GS 150, 3 sec. belicht:

Commentaar

ook weer mooie sfeeropname! heel mooi naast elkaar
              vrgr Emiel

Commentaar

Werken...
              X