Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Posidonius

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Posidonius

Dag allemaal,
    Eindelijk had ik gisteren de telescoop op het dak gezet voor Uranus en hem in de smiezen gekregen ook. Maar na 1 uur afkoeltijd was er bewolking, en een half uur later was de bewolking weg maar Uranus achter de nok van mijn dak gezakt

Toch maar even op de maan gericht om het imagen na een lange tijd weer eens te oefenen voor de volgende keer.
    Ook het bewerken is weer heel erg wennen voor mij na lange tijd.

Maar wat ik weer tegenkwam was dat ik al vrij snel een soort bayer grid in het resultaat zie. Ik kan mij herinneren dat dat vaker gezein wordt bij opnemen op 60FPS met een DBK-618. Ik geef toe dat het wel vooral zichtbaar is bij te hard met de wavelets aan de gang gaan, maar ik zie nu ook dat het bij sommige gedeelten in de opname stack erger is dan anderen (gestacked met AS!2).

Heeft iemand tips of nieuwe ideeen over de oorzaak van deze " grid" ?

Ben duidelijk nog niet klaar met het goed bewerken, maar het effect is wel vast duidelijk.....
    Hieronder:

1. Stacking settings AS!2

2. Image Bewerkt met AtraImage in Paintshop

3. Bewerkt met wavelets in Registax6

4. En over bewerkt in Registax 6

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: video0010 12-11-03 00-58-45_AdaptiveSmoothHue_g3_b3_ap25_PSa.jpg views: 1 grootte: 64,0 KB id: 1099427
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: video0010 12-11-03 00-58-45_AdaptiveSmoothHue_g3_b3_ap25_RS6.jpg views: 1 grootte: 48,9 KB id: 1099428
    Voeg bestanden toe
    Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Hier nog een wat meer overdreven bewerking.
    Ik begrijp niet waarom dat effect verdeeld is over bepaalde vlakken (die niet overeen lijken te komen met allignpoints).
    Maar misschien moet ik me hier wel niet mee bezig houden. Het blijft natuurlijk overbewerken. Zoiets als bij de dokter zeggen dat je duim pijn doet als je er op slaat ?
    Voeg bestanden toe
    Skywatcher Maksutov-150 op ADM montering met DK3 motoren; Camera DBK21AU618;

Commentaar

Werken...
    X