Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Halloween maanmoza´ek

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Halloween maanmoza´ek

Tijdens de nacht van 31 oktober was het een aantal uur helder, genoeg tijd om een maanmoza´ek te maken. De seeing was niet geweldig, vandaar dat ik slechts op f/10 heb gefilmd.
    Wat ik wel wat jammer vind is dat er hier en daar wat overbelicht is. Dat zag ik pas op het laatst van de opnames.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: moon121031_23h30mUT_small.jpg views: 1 grootte: 193,4 KB id: 1099423

De foto op originele grootte vind je hier (25Megapixel, 5MB)

Setup:
    Kijker: C9.25
    Camera: DMK41 met roodfilter
    26 opnames van 2000 frames (30%)
    Bewerkt met AS2 en PS
    http://delsaert.wordpress.com

Ik vind het een hele mooie maan, goed scherp!!! Ik heb geen last vd overbelichting hoor...

Commentaar

Da's een fraaie opname zeg heel veel scherpte en detail te zien
      Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Wow wat een mooie maan zeg, goed gedaan.
        Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Erg mooi gedaan! Inderdaad veel detail te zien
          Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

prachtige opname van de volle maan.

Overbelichting is niet storend.

Commentaar

Wauw, heel mooi! Zeker als je hem op een groot beeldscherm weergeeft.
              (ik heb de foto even over twee beeldschermen weergegeven en gescrolled; geweldig)

Commentaar

Werken...
              X