Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 31 okt 2012 met matige seeing

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 31 okt 2012 met matige seeing

Gisteravond stond er behoorlijk wat wind, het was wel helder dus ging de telescoop naar buiten.
    Rond tien uur begonnen en zag gelijk dat dit niet veel kon worden.
    Ik heb een aantal rgb-setjes opgenomen in de loop van de avond.
    Wel leuk om te zien is dat bij het stijgen in hoogte van jupiter het beeld wel beter werd, helaas kon ik het niet later maken.
    Meade lx200r 12 inch, TV2.5x, Flea3, BaaderRGB filters, processing AS!2 en PS.
    Voeg bestanden toe

Kou, wind en slechte seeing, en dan toch een paar uur imagen.
    Wat een geweldige hobby hebben we toch...

De RGB is nog mooi gelukt!
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Een prettige , zachte opname,jammer van de seeing ... ik heb gisteren ook van 10.00 uur tot 12.00 uur buiten gestaan, met die koude wind.
      Ik was blij toen ik mijn bed indook Hopelijk is het weekeinde goed, en dan ga ik ook voor Jupiter....

Commentaar

Hallo Gerrit,

Ook ik heb buiten gestaan. De seeing was slecht te noemen. Ik heb al mijn opnamen van gisteren (jupiter en maan) inmiddels in de prullenbak gegooid. Na verwerking was er hoegenaamd niets van te maken. Geeft maar weer aan dat we met name afhankelijk zijn van de seeing.

Groet, Ruud
        296mm F9,3 Klevtsov/G42 Observatory+/ASI120MM-S/PierroAstro ADC/2" Televue Powermates/SX USB 2" filterwiel/Astronomik IrRGB/ATIK460EXm/H-alpha 7nm/SX OAG/DMK618/CCDT67

Commentaar

Kan wel goed zien dat hoe later het werd de seeing verbeterde doordat ze was hoger is gaan staan.... scheelt ongeveer 18... Fijne is om te weten dat we nog wel even te gaan hebben... and the best is jet to come :smartass Dit soort appertizers maken hongerig.
          www.iseefar.nl

Commentaar

Even wat langer kijken ( wat je normaal ook doet), onthult toch een flinke hoeveelheid detals. Mooi zacht.
            Schiedam
            Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
            Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
            Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Werken...
            X