Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mare Crisium 31 - 10 -2012

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mare Crisium 31 - 10 -2012

De (NO) zijde met 4% terminator is een interessant gebied bv ''Mare Crisium'' had ik gisteravond tevens in vizier gehad.
    Het was jammer dat de transparantie wat tegen zat meestal is het omgedraaid en werkt de seeing niet mee, zoals gemeld bij een (NO)
    wind geeft dat bijna altijd een betere seeing i.v.m een schonere atmosfeer uit die regio.

bedankt voor het.

C8 F10 DMK 21/618 filter Baader Groen Processing AS2 + PS
    Voeg bestanden toe
    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Wow seg dat is een mooie opname met lekker veel diepte, die zie je niet vaak voorbij komen. Top!
    -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Ik denk dat het de seeing is geweest, maar het lijkt of ik soms beetje dubbel zien

Commentaar

De Seeing was redelijk goed maar ook weer niet echt super ,anders had ik de 2,5 TV wel gebruikt de transparantie was het grootste probleem
        door wat sluiers + contrails in de hogere atmosfeer en soms zat er plots een Halo om de maan, maar ik ben sowieso tevreden over deze opname kunnen
        zeker altijd beter, maar de tijd zal het komende winter leren.

NB: kun je aangeven waar je het beeld dubbel ziet?
        Last bewerkt door patrickduis; 01-11-12, 20:12. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
        Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Toch weer een mooie opname, gezien de omstandigheden

PS De terminator is het overgangsgebied van lichte naar donkere zijde, niet het donkere deel.
          Als de maan voor 96% verlicht is kan je dus niet spreken over 4% terminator.
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Deze is echt prachtig! Wat een vergroting en scherp...

Commentaar

Een bijzonder fraai examplaar mag ik wel zeggen... ik krijg persoonlijk geen dubbele visie van deze. Mooie zacht bewerkt...
              www.iseefar.nl

Commentaar

Mooie foto, vooral de dieptewerking: het is of je bijna van de rand (donkere kant) gaat afvallen, bedankt voor het plaatsen.
                8" Skywatcher Dobsonian. 127mm Skywatcher maksutov. 8x40mm capilux. 15x80 Binoculair

Commentaar

geweldige foto! dit is kwaliteit die niet vaak voorkomt....
                  Winner of the National Sci-Tech Challenge 2015!

Commentaar

Dit is echt een hele mooie opname zeg!
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Schitterende opname zeg
                      Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Dank allen voor de comments.

De seeing was op dat moment wat beter dan normaal en dan zie je gelijk het resultaat, al hoewel de seeing nog steeds niet super was
                        en de transparantie was maar mondjesmaat, contrails waren ook sterk aanwezig die soms ver uitwaaierde voor de maan langs en km
                        lange sluiers neer legde .

@ Neo, je hebt gelijk de terminator was idd geen 4% op die avond, de maan was 4% afgenomen terminator is maar heel smal maar daar verblijf
                        ik meestal daar kun je immers de fraaie details vinden.

Commentaar

Werken...
                        X