Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 27-10-12 - Upper hemisphere mosiac...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 27-10-12 - Upper hemisphere mosiac...

Mijn eerste poging om twee foto's aan elkaar te knopen:

setup: Robtics 102mm F7 ED APO @F7 met 2" field-flattener (speciaal voor deze kijker) op EQ5 met iNova PLB-Mx en Astronomik Rood filter.

Helaas door laptop problemen niet de hele maan kunnen vastleggen, dus daarom alleen 2 foto's aan elkaar geknoopt. Volgende keer beter en dan op F14 hoop ik. Het rood filter is zeker een hele verbetering tov geen filter waarmee ik mijn eerste maan foto's maakte . Ook is de foto net overbelicht vind ik, dat komt pas bij verscherping met wavelets naar voren. Ik heb geen andere post-processing gedaan naast wavelets want daar heb ik nog geen kaas van gegeten ;-)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Moon-panorama-AstronomikRed-250f-smal.jpg views: 1 grootte: 247,4 KB id: 1099379
    Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Jammer dat de hele maan niet lukte. Mooi resultaat. Bevalt de camera?
    Meade LX200 10", Intes MK 67, Meade N6, TAL 100RS, TAL-2m150, 11cm Kutter, Lunt 35/B600,AZ-EQ6 GT,ASI 120 MM, G.O. 20 x 110

Commentaar

Ja dank je, de PLB-Mx bevalt me tot nu toe prima ;-) Het zijn wel mijn eerste astrofoto's dus ik heb nog nauwelijks ervaring en weinig kans gehad om meer plaatjes te schieten tot nu toe. Ook heb ik nog niet kunnen testen hoe hij presteert op bijvoorbeeld de planeten zelf, ik heb alleen de maan en de zon in het vizier gehad tot nu toe. En hij moet ook nog getest worden als volgcamera in de toekomst...
      Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Wat een detail!
        Ben benieuwd naar het echte werk.

gr.

Commentaar

Ziet er zeker goed uit. Deze camera is ook recent pas onder mijn aandacht gekomen en ik kijk uit naar meer werk van je!
          http://yoerisastrophotography.moonfruit.com/

Commentaar

Sweet! Volgende keer een hele maan ?
            www.iseefar.nl

Commentaar

Bedankt voor de reacties De getoonde mosaic uit de eerste post was gemaakt via autostitch met jpg's... Het is nu eindelijk gelukt om te stitchen/mergen via iMerge en het resultaat is een stuk beter, zie ook hier voor uitleg waarom het nu wel is gelukt via lossless PNG's uit avistack2 en iMerge:

Volle kwaliteit nu geserveerd van mijn eigen server

Commentaar

Werken...
              X