Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

First Light Astro-Tech 80ED: De Maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

First Light Astro-Tech 80ED: De Maan

Deze week al heel eventjes kunnen proeven van de nieuwste aanwinst: een Astro-Tech 80ED. Toen ik zag dat Arend van der Salm de zijne verkocht heb ik geen seconde getwijfeld, ik heb immmers al een Astro-Tech 66ED en heb dat altijd al een klein maar geweldig instrument gevonden. Door tijdsgebrek en slecht weer heb ik hem nog niet uitvoerig kunnen testen, maar van wat ik er tot nu toe van gezien heb was boven mijn verwachtingen. Zowel op de maan als op Jupiter krijg je vlijmscherpe beelden zonder kleurfout of wat dan ook. De Rode Vlek van Jupiter zien met een TS Planetary 9mm was geen enkel probleem.

Hier nog een single shot genomen met deze telescoop en een Canon 1000D.
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door patrickduis; 31-10-12, 20:21. Reden: topictitel verduidelijkt
    http://yoerisastrophotography.moonfruit.com/

Dat lijkt me een fijne kijker, gefeliciteerd met deze aanwinst!
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Mooi, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
      Veel plezier ermee.

Commentaar

Mooie single shot Yoeri! Met die kijker ga je denk ik veel plezier beleven ;-)
        Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Mooie opname voor een single shot!
          Wel valt me op dat de rand opvallend helderder is dan het oppervlak, heeft dat te maken met de beeldverwerking?
          -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Persoonlijk denk ik dat dat eerder met de sluierbewolking van de avond te maken heeft, de wind zorgde voor een snelle wisseling van lichtintensiteit waardoor dat je wel eens dit soort resultaat krijgt. De foto is alleen een beetje scherper gemaakt, voor de rest is er niks aan gedaan.

Bedankt voor de reacties, ik vind het ook zo'n mooie telescoop om naar te kijken! Straks thuis zal ik nog eens een foto posten van de telescoop zelf.
            Last bewerkt door patrickduis; 30-10-12, 20:07. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Ziet er goed uit!
              Ge´soleerde Celestron C8 op vorkmontering, SPC900NC LX mod met ICX618ALA, Vesta Pro SC1, DMK21AF04, 51░ 11╣ 45╣╣ N 06║ 00╣ 15╣╣ O.

Commentaar

Gefeliciteerd met de nieuwe kijker. Mooi shot.
                Meade LX200 10", Intes MK 67, Meade N6, TAL 100RS, TAL-2m150, 11cm Kutter, Lunt 35/B600,AZ-EQ6 GT,ASI 120 MM, G.O. 20 x 110

Commentaar

Fijn dat de kijker bevalt.. veel plezier ermee. !

gr Arend

ps: de losmandy staat er nog ...

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Gefeliciteerd met je nieuwe instrument en dat is het zeker,tevens een fraaie maanopname voor een single shot!
                    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm Bekijk bericht
                      Fijn dat de kijker bevalt.. veel plezier ermee. !

gr Arend

ps: de losmandy staat er nog ...

Had ik die Atik ook niet van je gekocht, dan was er nog budget voor de Losmandy, maar ik vrees dat deze nog zal moeten wacten

Anyhoe, hier nog een paar foto's van de telescoop zelf. Ik zit er al de hele avond verliefd naar te kijken, hij is ook al grote vriendjes met mijn andere telescopen.
                      Voeg bestanden toe

Commentaar

Leuk dat de kijker is gegaan naar iemand die er zo blij mee is.

En die losmandy loopt niet weg..... Alhoewel het is wel een hele mooie montering... ha, ha

gr Arend
                        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Lijkt me een fijne kijker Yoeri, de verwantschap met de AT66 is overduidelijk!
                          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Prachtfoto!!!! veel plezier met de nieuwe inwoner.

Commentaar

Fijn kijkertje Yoeri... succes ermee. Die lichtje ring kan je met Adobe wel weg krijgen hoor.
                              www.iseefar.nl

Commentaar

Werken...
                              X