Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste poging

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste poging

Sinds ik mijn eerste DSLR in handen heb een EOS 400D (ongeveer 3 weken) ben ik natuurlijk al flink aan de slag gegaan...ook richting de hemel maar zonder statief kom je niet ver als je met langere belichtingstijden gaat werken.. Dus nu maar een simpel statiefje gekocht van 40 euries en meteen dezelfde avond even uitgeprobeert..

Hierbij mijn resultaat.. (ik had weinig tijd want het was al laat en ik moest vroeg op).
    Foto's zijn van 6/12 00:30u

Ik heb het even via ImageShack gedaan omdat ik een foutmelding kreeg bij het uploaden:
    "Tried to upload empty file"
    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Vind ik ook altijd leuk gewoon wat sterrenbeelden fotograferen. Ook een goed idee om wat bomen enzo op de voorgrond te zetten. Werkte je autofocus of heb je zelf scherpgesteld ? Wat mij wel opviel, dat er op de eerste foto maar heel moeilijk een sterrenbeeld is te zien (grote beer ?), maar dat zou ook aan mijn monitor kunnen liggen. Op de tweede foto zie ik een lichte vlek links bovenin, is dat de maan ? De laatse is wel goed gelukt. Je zou nog iets langer kunnen belichten om de sterren beter zichtbaar te maken (niet te lang want dan krijg je strepen). En misschien zorgen dat er geen andere sterke lichtbronnen op de foto komen, waardoor het moeilijker wordt om de sterren nog te zien.

Commentaar

Daar heb je inderdaad gelijk in maar ik ben nog maar kort bezig met fotografie.. Ik heb zelf geprobeerd te focussen..

#1. Grote beer is inderdaad te zien op de eerste.. deze is 400iso en 13 seconden belicht..

#2. Hier probeerde ik gewoon Orion even vast te leggen met een leuke voorgrond en tegenlicht van maan heb ik 'express' een beetje op de rand gelaten..

#3. Orion nogmaals en tot mijn verbazing (ik was niet bewust bezig gewoon even schieten en dan me bed induiken) de pleiaden, of zie ik dat verkeerd?
      En het oh zo mooi kassenlicht uit het westland kon ik niet vermijden
      "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Vooral de laatste foto vind ik mooi.

Met inderdaad de pleijaden en de hyaden
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Inderdaad, die laatste ik zeer goed gelukt. Kan je mij een grotere versie sturen naar m'n emailadres of hier plaatsen?

Commentaar

Natuurlijk wat is je mailadres stuur me een PM.. Of weet iemand een site waar je al je foto's kunt uploaden zonder dat deze verkleint worden?

Commentaar

Erg gaaf gozer... Je hebt me wel aan het denken gezet om ook een statief te kopen en een goede camera. Maar eerst even met jouw speelgoed spelen :lol:

ps: is http://s110.photobucket.com/ niets om je foto's neer te zetten?!?

groetjes!!

Commentaar

Dit ging inderdaad over mijn eerste poging.. list

Als ik nu een topic open over M45 bijvoorbeeld vind ik dat iedereen al zijn M45 pictures daar mag posten (anders wordt het forum wel heel erg onoverzichtelijk, maar ik ben de admin niet Razz)

Als dit Dennis zijn eerste pogingen zijn..no problem!! Btw. mooie foto's vooral de eerste..

Commentaar

Betreffende posts zijn verwijderd .
                  Dit is niet de eerste keer diat dit gebeurd en er zal dan ook strenger tegen opgetreden worden .

Commentaar

Werken...
                  X