Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon 28-10-2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon 28-10-2012

Vanmorgen wel een zonnetje gezien, al was het achter een pak sluier. Maar ook met een sluierbewolking heb ik al vele fotomomentenn gehad dus daar laat ik mij tegenwoordig niet meer door tegenhouden. De seeing was al stukken beter als het gisteren was en heb zeker een half uur kunnen cammen. Gisteren was het een stuk helderder maar niet doorheen te prikken met de F10. Nu zit ik volop te stoeien met mijn Adobe... die weigert vandaag volop en krijg de beelden niet zoals ik ze wil hebben. Das wel een beetje balen want de zon was mooi vandaag. Veel filamenten waren er te zien. Hopelijk komen die later nog op het forum. Een ging redelijk en is hieronder te bewonderen... (uhhh hoop ik). Deze genomen op F16,5
    Voeg bestanden toe
    www.iseefar.nl

Mooie opname met al die woeste filamenten!
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Mooie grote opname! Aan de rand zit nog meer aan te komen van vlammen en filamenten als je de Ha network monitor bekijkt.
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Prachtige opname!

Commentaar

Nog eentje op zijn kant. Wat soms wel eigenaardig is, is dat ze dan beter lijken in Adobe van harddisk dan dat ze eruit zien op het net via het AF.
          Maar goehh... ff op klikken voor de iets grotere versie.
          Voeg bestanden toe
          www.iseefar.nl

Commentaar

Mooie plaat! Ik heb deze vandaag ook geschoten. Zal ze zo ook plaatsen. Was een mooi gebied vol filamenten. Wat ik erg leuk vond was het heel lange filament dat vandaag zichtbaar was. Was wel een kwart van de zonsschijf...
            Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
            TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Klopt ja... leek ongeveer een beetje hierop (ff doorklikken)... Vind de jouwe mooie trouwens Andre... had een aantal opnames maar sluier en wolken hielden toch te veel tegen.
              Voeg bestanden toe
              Last bewerkt door Ivar; 28-10-12, 21:42.
              www.iseefar.nl

Commentaar

Kleine mix ...
                Voeg bestanden toe
                www.iseefar.nl

Commentaar

Werken...
                X