Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 28-10-2012 3:18 am

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 28-10-2012 3:18 am

Jupiter met een declinatie van 59.5° vanuit de achtertuin in Schoonhoven
    GRS was goed zichtbaar en volgens mij zit junior ernaast.

De Foto is gemaakt met een 8 inch F5 newton op F25 en een gemodificeerde dmk pus rood filter.
    Foto is terug gebracht naar 66.7%
    Er volgt nog een animatie vanuit het primaire brandpunt.

Groeten Corne
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Corne21; 28-10-12, 12:17.
    "Rise above the crowds And wade through toxic clouds Breach the outer sphere The edge of all our fears Spread, our codes to the stars" Founder of MC Observatory

Wow, dat is een erg mooie opname
    Moet ik bij gemodificeerde DMK denken aan de oude dmk21 maar dan met 618 chip?
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Ja inderdaad Neo er zit een 618 chip in alleen blijf je dan nog steeds beperkt aan 30 fps bij de nieuwe dmk volgens mij niet?
      "Rise above the crowds And wade through toxic clouds Breach the outer sphere The edge of all our fears Spread, our codes to the stars" Founder of MC Observatory

Commentaar

Fraaie foto! Flink wat herkenbare details.

Rondom dezelfde tijd zat ik buiten met een 200mm SCT en zag hetzelfde turbulente gebied. Het plaatje laat zoals te verwachten méér detals zien. Mooi hoor! Het was koud hè?
        Schiedam
        Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
        Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
        Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Prachtige opname!
          Met de DMK21AU618 kun je met 60fps werken.

Commentaar

Mooie opname!

Hier was de seeing niet te genieten vannacht, jij had het duidelijk beter voor elkaar!
            200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Nice... ziet er goed uit... seeing was beter dan aan deze kant van het land.
              www.iseefar.nl

Commentaar

Mooie jupiter opname, kijk da's nog eens leuk en nuttig om te horen dat er hier en daar de seeing omstandigheden tevens gemeld worden.

Zoals ik al gemeld had bij mijn maanopname van gisteravond was de seeing slecht transparantie was wel goed, wel enorm veel vocht in de atmosfeer
                vochtigheidsgraad was om 23:45 hier in het Oosten van het land 95%% bij -1,5 GR.
                Last bewerkt door Zenit; 28-10-12, 14:15.
                Geïsoleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

zier er weer mooi uit.......

Commentaar

Werken...
                  X