Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

maantje gisteravond

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

maantje gisteravond

Zo na een paar solarplaatjes ook de maan eens op de gevoelige plaat vast gelegd.
    Zeer eenvoudige setup.....statiefje,canon 40D,een russentonne 10/1000mm degelijke ouwe Mak geen filters niks...... 1/80 sec ,iso 200 en dat was het eigenlijk wel.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_6628 (800x533).jpg views: 1 grootte: 130,6 KB id: 1099353

Mooie opname, en een perfecte set om zon- en maansverduisteringen mee vast te leggen!
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Ik ben zomaar aan het knutselen met diverse lenzen,ookal zeggen de meeste dat FD lenzen ect niet optimaal zijn,werkt het bij mij perfect.
      Eigenlijk zou ik nogsteeds de eq6 met de tmb92ss buiten moeten zetten,maar ik vind dit net iets makkelijker.
      Veel aan het lezen( heb de 2 boeken van Jerry Lodriguss),hier staan heel veel tips in zeker het 2de deel dit gaat over bewerken ect.

Zou nog een stevig statief moeten aanschaffen,die van mij is een beetje gammel voor de zware russentonne en misschien nog een dmktje dr bij om te proberen.
      Een hele leuke hobby maar het kost bakken geld en tijd,maar wel leuk als het allemaal een beetje lukt.

mvg C

Commentaar

Mooie opname Chris!!, ja ik ben ook dol op mijn russentonnetje

Commentaar

je hoort toch een hoop negatieviteit over gewone fotolenzen,maar de resultaten zijn soms erg goed vind ik.
          Moet wel zeggen dat ik alleen met vaste brandpuntsafstanden werk en niet met zoomlenzen,die zakken idd in en dan ben je ook gelijk uit focus.
          Gisteren heb ik de zon geschoten met een FD 500mm op een sony NEX5,ja focus iets moeilijker maar het lukt wel.
          Ga nu de 40D eens aan de pc hangen met backyard EOS (leuk programma!!!) kijken of het in focus komen beter gaat werken.

We blijven volhouden !!

mvg Chris

Commentaar

Werken...
          X