Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vallis schroterie 27 -10 - 2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vallis schroterie 27 -10 - 2012

Volgens Forecast in het gehele land bewolkt momenteel, hier is het constant helder geweest. Toch maar een poging gewaagt bij een zeer hoge luchtvochtigheid
    van 95% bij -1,5 Gr regio Vallis schroterie met krater Marian 40 km op 14:00 u deze lagen er heel mooi bij, alleen de seeing was weer echt prut barlow was hier niet te gebruiken.

Ik heb vanaf 20:00 tot 22:15 de geisoleerde opstelling buiten gehad goeie test bij deze hoge luchtvochtigheid,mag wel zeggen dat het isoleren ect dauwkap optie's
    wonderbaarlijk werken tegen vocht, de corrector is 100% dauw-vrij gebleven in die tijd en dat zegt genoeg.

C8 F10 DMK 21 /618 Filter Baader rood AS2 +PS
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Zenit; 28-10-12, 13:47.
    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Deze opname van ''Vallis'' heb ik nog even de 2X geprobreed alles stond wel heftig te schudden dit kon ik er nog van maken,
    2,5 X ook nog geprobeerd maar dat was geen doen, toch wel jammer de maanstand was vrij hoog om 0:00 ca 53 Gr toch bleef
    de seeing erg slecht, de hoge sterren stonden zelfs te knipogen.

Zoals gezegd ''Forecast'' heb ik geen vertrouwen meer in, van het Noorden tot het Zuiden gaf deze voor gisteravond en nacht alleen maar bewolking aan, het is de gehele
    avond en nacht helder gebleven
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Zenit; 28-10-12, 19:18.
    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Origineel geplaatst door Zenit Bekijk bericht
      Zoals gezegd ''Forecast'' heb ik geen vertrouwen meer in...
      Een plaatje als dit kan je niet als voorspelling interpreteren maar geeft enkel aan dat de site plat ligt.
      (Zoals trouwens wel vaker gebeurt bij AstronomyForecast.)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Arnhem.jpg views: 1 grootte: 9,2 KB id: 1056059
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Deze opname van gisteravond heb ik zojuist bewerkt regio Tycho omdat de seeing zo slecht was toch maar overgestapt naar IR 742 het live beeld werd gelijk
        een stuk rustiger.

bedankt voor het kijken.

C8 F10 DMK 21 /618 Filter IR 742 AS2 +PS
        Voeg bestanden toe

Commentaar

Vooral die eerste vind ik mooi!
          Het is net of je eroverheen vliegt.
          Ik krijg weer er zin in om ook maanopnamen te maken :smile:
          GSO 8" F5 HEQ5 GoTo - Philips ToUcam SPC900NC, Canon EOS 400D, ALccd5.2

Commentaar

Mooie plaat!
            Ge´soleerde Celestron C8 op vorkmontering, SPC900NC LX mod met ICX618ALA, Vesta Pro SC1, DMK21AF04, 51░ 11╣ 45╣╣ N 06║ 00╣ 15╣╣ O.

Commentaar

Koud was het inderdaad... heb zelfs gisteren nog rond elf in de hagel gestaan. Wij hadden hier zelfs in het infrarood gebied van 685nm tot 807nm geen fatsoenlijke beelden. Visueel was het nog te doen met 4 meter brandpunt. Fotografisch niet wat een C14 zou moeten laten zien. Dus troost je... jij hebt tenminste nog wat beelden...
              www.iseefar.nl

Commentaar

Dank voor de comments,

@Ivar het was idd heel slecht gesteld met de seeing. De maan is net groot wild geworden je moet deze bejagen als die er is
                onder elke omstandigheid, zo kun je telkens weer wat bij leren en des te gemakkelijker gaat het straks gaat als de seeing super is.

Commentaar

Werken...
                X