Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon 27-10-2012

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon 27-10-2012

De 102mm Bresser van de zomer naar Karl Kloss gestuurd en daar heeft deze 6 weken gelegen. De lenscel zat zo scheef als het maar kon. Karl heeft deze iets wat kunnen corrigeren maar volgens zijn collega's is deze klaar voor "the trash". Ik heb vandaag de correctie bekeken en inderdaad... deze kijker is klaar voor de schroot. Krijg bijna niets scherp... Gelukkig is een andere derde hands kijker, direct uit de keuken van Karl, onderweg. Er gaat immers niets boven een goede basis. Ik verheug me er nu al op om daarmee aan de slag te gaan. Ik kon uit deze kijker nog een paar shots uitwurmen met veel pijn en moeite ...
    Voeg bestanden toe
    www.iseefar.nl

Toch knap dat je dit er dan nog uit weet te halen!
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Da's helemaal zo slecht nog niet.
      Al met al beter dan wat ik vandaag te zien kreeg ...
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Net bij Dennis geweest om met de C14 te spelen maar de seeing was net als vanmiddag bagger... Helder maar dramatisch.
        www.iseefar.nl

Commentaar

Dat zal vast niet meer voor solar opnames zijn geweest, wel?

Hier is het niet veel beter, de kijker stond een paar uur buiten maar er is geen eer aan te behalen met zo'n seeing.
          Alles is weer opgeruimd. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Toch nog wel leuke opnames! De sweet spot in de laatste opname is wat jammer, dat moet nog wel beter kunnen misschien (iets andere tuning/bewerking).

Commentaar

Pracht opnames Ivar

Commentaar

Werken...
              X